دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

پشت پرده حمله سفارت به عربستان در تهران آمریکا بود

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سراسر کشور اظهار کرد: ما ظرفیت‌های بسیار بزرگی از اخلاص، جهاد و ایثار داریم که دستمایه اصلی برای پیشرفت و اعتلای کشور است.

وی افزود: وقتی می خواهیم ماموریت بسیج که جذب، آموزش و سازماندهی مردم برای حضور در عرصه های انقلاب هست را بشناسیم می بینیم بهترین و اثر بخش ترین راه، توسل به گنج بزرگ و بی پایان دفاع مقدس و شهدا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت های انجام شده در تجهیز و زیرساخت راهیان نور گفت: در راهیان نور نمایشخانه های بزرگ رزمی ایجاد شده، که تاکنون به این صورت کار نشده بود، همچنین توسعه قدمگاه ها و زیارتگاه های شهدا از جمله اقدامات مهم این عرصه است.

نقدی با اشاره به دیگر فعالیت هایی که توسط بسیجیان در زمینه محتوایی انجام شده گفت: سالانه نزدیک به 300 عنوان کتاب دفاع مقدس را در درون بسیج به صورت سازماندهی شده نشر می دهیم و هر ساله جشنواره های مقاومت در رشته های مختلف شعر، موسیقی، سرود، ادبیات، فیلم و تئاتر با حضور بسیجیان هنرمند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا آثار و برکات زیادی دارد، گفت: نزدیک به 15 تا 20 هزار یادواره شهدا در محلات و صدها یادواره در نواحی برگزار می شود و در سطح استانی نیز کنگره های استانی و برای اقشار هم کنگره های قشری را برگزار می کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه بسیاری از این ظرفیت ها ناشناخته هستند اظهار کرد: 7 هزار زن شهید داریم، وقتی که برای آنها کتاب، سرود، فیلم تولید شد، آثار آن نیز در جامعه زنان دیده شد و به دنبال آن هم پیام تاریخی و بلند مقام معظم رهبری، در خصوص نقش مهم زن در انقلاب و دفاع مقدس صادر شد که جا دارد کتاب هایی نیز در مورد این پیام نوشته شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به اسطوره های ناب ورزشی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 5 هزار ورزشکار شهید داریم که برخی اسطوره اند باید این ظرفیت های عظیم را استخراج و بر روی هریک از آنها کار کنیم، اگر نظیر یکی از این شهدا در دیگر نقاط دنیا وجود داشت همه جا تبلیغ می کردند.

نقدی در بخش دیگری از سخنانش به انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق نمایش های رزمی اشاره کرد و گفت: در احداث دهکده مقاومت قدم های خوبی برداشته شده که کارکرد آن بیشتر جنبه عملی و میدانی دارد و با ایجاد فضای مناسب ورزش، بازی و تفریح از آن طریق به جوانان فرهنگ دفاع مقدس را انتقال می دهیم.

وی با بیان اینکه باید بصیرت در دشمن شناسی را تقویت کنیم، گفت: پشت پرده همه دشمنی ها و مشکلات ما همان گونه که امام راحل (ره) فرمود، آمریکا بود. پشت پرده به شهادت رساندن شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان در تهران نیز آمریکا است.

نقدی با تاکید بر اینکه محور اصلی تمام شرارت‌ها علیه ایران آمریکاست، ادامه داد: هدف آمریکا این است که درگیری در منطقه ایجاد کند و ما را با عربستان درگیر کنند که نباید فریب بخوریم. یک فرد انقلابی برای از بین بردن طاغوت، به کاخ پادشاه حمله می‌کند، نه به خانه نوکر و مستخدم شاه.

وی ادامه داد: هدف اعدام شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان هموار کردن راه، برای پیشبرد سیاست های آمریکا در منطقه است آنها می خواهند در افکار عمومی ایران دشمن اصلی را عوض کنند و سطح مبارزات ایران را از رویارویی با آمریکا به سطح مقابله با عربستان تنزل دهند.

وی افزود: آمریکا برای نفوذ به ایران هر کاری می کند در شرق و غرب کشور آموزش و تجهیز گروهک های تروریستی را انجام می دهد، حتی در بودجه سال 2016 خود 2 میلیارد و 308 میلیون دلار برای دموکراتیزه کردن ایران و چند کشور دیگر اعتبار در نظر می گیرد.

نقدی دشمن اصلی در جنگ بین ایران و عراق را آمریکا دانسته و افزود: همه فکر می کنند که جنگ، با عراق بود در صورتی که با آمریکا جنگیدیم آمریکایی که از ابتدا ژست بی طرفی داشت در صورتی که دشمن اصلی بود. وقتی صدام به سقوط نزدیک شد آمریکا مستقیما وارد جنگ با ایران شد.

مذاکرات صلح سوریه به هیچ‌جا نمی‌رسد/ عربستان و ترکیه می‌خواهند اقدامات ایران را تلافی کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «رابرت استفان فورد» سفیر سابق آمریکا در دمشق، امروز در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، ارزیابی منفی‌ای از نقش کشورش در سوریه داشت.

 

بر اساس گزارش خبرنگار رادیو صدای آمریکا، فورد در خصوص راهبرد کشورش در سوریه گفت: «آمریکا تاکتیکی برای تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه ندارد؛ تشکیل چنین دولتی از همان سال ۲۰۱۲ یک آرزو بود، آرزویی که به واقعیت نزدیک نشده است.»

 

وی درباره حال و آینده سوریه هم گفت: «دولت سوریه یک دولت کاملاً شکست خورده است و حل منازعات این کشور و بازسازی‌اش، چندین دهه به طول خواهد انجامید.»

 

دیپلمات ارشد آمریکایی مذاکرات صلح این روزهای سوریه را هم اینگونه توصیف کرد: «این مذاکرات به هیچ‌جا نمی‌رسد.»

 

رابرت فورد مناقشات این روزهای منطقه و به خصوص آخرین ورژن منازعات دیپلماتیک خاورمیانه یعنی درگیری ریاض با تهران و قطع رابطه با ایران را هم اینگونه ریشه‌یابی کرد: «سعودی‌ها و ترکیه در پاسخ به آنچه روسیه و ایران در سوریه انجام داده‌اند، در حال افزایش تنش‌ها هستند.»

تأسیسات اراک، آب سنگین باقی خواهد ماند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تأسیسات اراک، رآکتور به عنوان آب سنگین باقی خواهد ماند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهروز کمالوندی در گفتگوی تلفنی با خبر 21 شبکه اول سیما درباره اقدام های لازم برای اجرای برجام افزود: یک اقدام، کاهش تعداد سانتریفیوژهاست که به انتها رسیده و مبادله مواد کار دیگری است که به نحو احسن و بسیار خوب انجام شده است. 

تأسیسات اراک، آب سنگین باقی خواهد ماندوی گفت: کار مهم باقیمانده در باره تأسیسات آب سنگین اراک است که قرار بود قلب رآکتور آن عوض شود و ما بازطراحی جدیدی برای قلب رآکتور داشته باشیم که ویژگیها و مختصات خاص خود را دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: آنچه مسلم است این است که ما باید تعهدات خودمان را در روزهای آینده انجام دهیم. 

کمالوندی گفت: بیرون آوردن قلب رآکتور و حفره های آن به صورتی که حفره ها غیرقابل استفاده باشد توافق دو طرف بوده است که انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ما کار طراحی قلب رآکتور جدید را از ماهها قبل شروع کرده ایم گفت: قرار است کار اصلی را تیم های متخصص ما انجام دهند و تعدادی از کشورهای گروه 1+5 در طراحی و تعدادی از آنها در تأمین تجهیزات به ما کمک خواهند کرد. 

کمالوندی افزود: فکر می کنیم ظرف روزهای آینده این بخش از کار انجام شود ضمن اینکه اکنون تعداد زیادی از بازرسها در سایت های مختلف حضور دارند که بتوانند گزارش نهایی خود را تا چند روز آینده ارائه دهند.

اقدام تاکتیکی "قرارگاه خاتم" در مهار "قطر" + تصاویر

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پروژه های سازندگی ایفای نقش کرده و توانسته در مناطق محروم ، خدمات انبوهی را صورت دهد.


این قرارگاه با بهره‌گیری از ده‌ها هزار پرسنل متخصص گام‌های بلندی در پروژه های سازندگی کشور برداشته و نمونه هایی از این سازندگی را در ساخت تقاطع های  غیر همسطح ، اتوبان ها و جاده ها ، مراکز درمانی و ... می‌توان مشاهده کرد.


در سال 1393 به رسانه ها درباره پیگیری پروژه‌های فاز  15 و 16  پارس جنوبی قول هایی داده شد و در سال 94 این پروژه ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور افتتاح گردید و ظرفیت آن به شبکه گازی کشور ملحق  شد.


** کشور از تمام متخصصین خود برای رشد و بالندگی اقتصادی و سیاسی استفاده خواهد کرد

این اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حوزه های اقتصادی و سیاسی پیام ها و ویژگی‌هایی داشت. برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش می‌کنند تا در حوزه سیاسی با جنگ روانی جمهوری اسلامی ایران را در برداشت از میادین گازی مشترک با قطر ضعیف نشان دهند و این اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نشان داد که کشور از تمام متخصصین خود برای رشد و بالندگی اقتصادی و سیاسی استفاده خواهد کرد.


حجت‌السلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور با اشاره به اینکه افتتاح فاز 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است،  گفت: کار ارزشمند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
اقدام تاکتیکی

وی اظهار داشت: منفعت کشور متعلق به همه ماست.  اگر فازهای پارس جنوبی یکی پس از دیگری شکوفا شود این موفقیت تنها متعلق به  "بوشهر" و یا حتی ایران نیست، بلکه لوله گاز لوله صلح و ارتباط و تعامل با جهان است.



**قطر چه سیگنالی از جمهوری اسلامی دریافت می‌کند؟

یکی دیگر از ویژگی های افتتاح فاز 15 و 16 پروژه پارس جنوبی  این بود که قطر از این به بعد این سیگنال را دریافت خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران در تامین منافع خود جدی است و نیازی به مدیران خارجی ندارد.



**المانیتور: گاز طبیعی خلیج فارس بین ایران و قطر تقسیم می‌شود/ایران چهارمین تولید کننده گاز جهان

المانیتور گزارش داد:  خلیج فارس منزلگاه یکی از بزرگترین منابع طبیعی گاز در جهان است. گاز استخراج شده از این میدان گازی عظیم میان ایران و قطر تقسیم می‌شود. ایران برای این منظور پروژه پارس جنوبی را به بهره‌برداری رساند و به تازگی بر فازهای عملیاتی آن افزود.


المانیتور در ادامه نوشت: فازهای جدید 15 و 16 پروژه عظیم پارس جنوبی ایران، این ظرفیت را دارند که تا حد زیادی به تقویت اقتصاد ایران کمک کنند. ایران می تواند از این طریق، نیاز گازی داخلی خود را برطرف نماید. پروژه عظیم گازی پارس جنوبی میان ایران و قطر مشترک است. نام این پروژه در ایران "پارس جنوبی" و در قطر "گنبد شمالی" است. این میدان گازی دارای 14 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که رقمی معادل 7.5 درصد از گاز طبیعی جهان و نیمی از کل ذخایر ایران را تشکیل می دهند.
 

المانیتور در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود برای گسترش فعالیت های گازی ایران می نویسد: در این راستا، آژانس بین المللی انرزی نیز ایران را چهارمین تولید کننده بزرگ گاز در جهان معرفی کرده است.

 
المانیتور اشاره می کند که برای اصلاح این وضعیت ایران علاوه بر اولویت قرار دادن توسعه پروژه پارس جنوبی به طور همزمان صادرات گاز خود را نیز افزایش داده است؛ شاید افتتاح فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی مهم ترین اقدام در این مسیر باشد.  المانیتور در پایان اینگونه  نتیجه گیری کرد که  در سطح داخلی  " فازهای تازه پروژه عظیم پارس جنوبی"  می تواند به خودکفایی ایران در عرصه گازی کمک کند.



** تامین گاز مصرفی کارخانه‌ها و مشترکان خانگی است

دیگر ویژگی افتتاح این پروژه و پروژه های امثالهم؛ تامین گاز مصرفی کارخانه ها و مشترکان خانگی است که این اتفاق کشور را از واردات گاز برخی کشورهای همسایه صاحب این نعمت خدادادی بی نیاز خواهد کرد.
اقدام تاکتیکی

اقدام تاکتیکی

سردار "عبادالله عبداللهی"  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم درباره فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اظهار داشت: در تمام پروژه‌های عظیم کشور، نیروهای دوران دفاع مقدس و سازندگان امروز با پشتیبانی دولت و هدایت قرارگاه خاتم حضور دارند.


 وی ادامه داد: در این پروژه 125 میلیون نفر ساعت کار صورت گرفته و حدود 6 میلیون مترمکعب خاکبرداری انجام شده و در بحث سازه‌ای 60 هزار تن سازه کار شده؛ در خصوص کابل‌گذاری حدود 6 هزار کیلومتر کار انجام شده و این گوشه‌ای از کارهای عظیمی است که در این پروزه صورت گرفته است. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: ما امروز نیاز به مهندسان خارجی نداریم و مهندسان جوان ما می‌توانند پروژه‌های پیچیده مانند این را طراحی ساخته و تجهیز کنند؛ از این پروژه بیش از 15 میلیون مترمکعب گاز به خطوط کشور تزریق شد.


وی درباره پروژه‌های 9 گانه قرارگاه خاتم اظهار داشت: در این پروژه بیش از 20 میلیون دلار اعتبار خرج شده که 85 درصد آنها پیش رفته است. فازهای 13؛ 22 و 24 بیش از 113 میلیون مترمکعب گاز تولید خواهند کرد که این یک بخش از این پروژه‌ها می‌‍‌باشد و 4 پروژه دیگر در حوزه نفت است.


قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با استفاده از پرسنل خود و افتتاح فازهای 15و 16 نشان داد که یک اقدام استراتژیک و تاکتیکی در مهار  "قطر" به عنوان شریک بزرگ میادین گازی جمهوری اسلامی ایران بردارد و افزایش رقابت پذیری در استحصال میعانات گازی از دیگر فواید افتتاح فاز 15 و 16 پارس جنوبی بود. 


حراست از ولایت فقیه، تعهد بزرگ امت اسلامی در بیعت با امام(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس، کمال لطفی یادداشتی با عنوان «حراست از ولایت فقیه، تعهد بزرگ امت اسلامی در بیعت با امام(ره)» منتشر کرد که آن را در ادامه می خوانید.

فَأَنْزَلَ السَّکینَةَ عَلَیْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحًا قَریبًا وَ مَغانِمَ کَثیرَةً یَأْخُذُونَها وَ کانَ اللّهُ عَزیزًا حَکیمًا (فتح/18-19)

«پس بر آنان (مسلمانان) آرامش نازل کرد و آنان را با یک پیروزى نزدیک پاداش داد و نیز غنیمتهاى بسیارى که مى‏گیرند و خدا توانا و فرزانه است.»

رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با هزاران تن از مردم قم در سالگرد حماسه 19 دی، با استناد به آیات قرآن درباره نزول سکینه و آرامش بر دلهای بیعت کنندگان با پیامبر افزودند: هرکس امروز با انقلاب و امام خمینی و راه امام بیعت کند به معنای بیعت با پیامبر است و پروردگار کریم به پاداش این بیعت، دغدغه، نگرانی و نامیدی را از دل ملت می زداید و اطمینان و آرامش را جایگزین می کند.


بیعت در سنت و فرهنگ اسلامی از جایگاهی والایی برخوردار می‌باشد که در آیاتی از قرآن کریم نیز صراحتا به این مساله اشاره شده و خداوند متعال عاقبت نیکو و امداد خود را برای مومنان پایبند بر بیعت و سرنوشتی ذلت بار برای آنانکه بیعت خود با پیامبر بشکنند، وعده داده است.


شهید آیت الله بهشتی در کتاب «شناخت اسلام»، بیعت را نوعی پیمان وفاداری و اطاعت با حاکم معرفی کرده و می‌افزاید: «بیعت در برخی موارد نیز نوعی تجدید پیمان و رأی اعتماد به حکومتی است که بر سر کار است و با وضعی فوق العاده رو به رو شده و در هنگام بیعت، معمولاً امر مورد تعهد نیز مشخص می‌شده؛ همانند اینکه در خدمت پیامبر باشند و در هر سرزمین و با هر دشمنی که او فرمود بجنگند.»


حال به فرمایشات رهبر انقلاب برمیگردیم که ایشان «بیعت با امام و انقلاب» را هم ردیف «بیعت با پیامبر اسلام» قرار داده‌اند و با توجه به مشخص شدن تعریف لغوی و اصطلاحی «بیعت» و اینکه در هنگام بیعت، معمولاً امر مورد تعهد نیز مشخص می شود، امت اسلامی باید در بیعت با امام تعهداتی را پذیرفته باشد.


این تعهدات چیست؟

بهترین شاخص برای دانستن تعهدات امت اسلامی در برابر امام جامعه رجوع به فرمایشات خود امام است که ایشان در طول 10 سال عمر با برکت خود پس از انقلاب اسلامی در مناسبت‌های مختلف ایراد نموده‌اند.


با رجوع به مجموعه فرمایشات ایشان یک مساله همواره به عنوان دغدغه اصلی و محور سخنان امام مطرح است که می توان آن را شرط اساسی ایشان برای عدم خلف بیعت از سوی جامعه ارزیابی کرد که کلید سعادت جامعه را در حراست آن می دانند و این مساله چیزی نیست جز «ولایت فقیه».


امام خمینی برای اولین بار در طول تاریخ شیعه، از اعمال حاکمیت و کسب قدرت اجرایی توسط فقها سخن به میان آورد و اعلام نمود: «باید کوشش کنیم که دستگاه اجرای احکام و اداره امور برقرار شود» و علما و فقهای اسلامی وظیفه دارند حکومت اسلامی تاسیس کنند، نخستین گام را در راه تاسیس حکومت اسلامی برداشته و این مساله پس از سال‌ها مجاهدت با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست.


فرمایشات ایشان در تبیین ولایت فقیه و تعبیر از آن با عناوینی چون «هدیه الهی»، «ولایت فقیه مانع بزرگ در راه حکومت دیکتاتوری»، «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است» و...نشان از جایگاه رفیع این اصل مترقی می باشد و در واقع ایشان پایه حکومت اسلامی و رمز ماندگاری یک جامعه اسلامی را در تبعیت از این اصل معرفی کردند.


به عبارت دیگر عدم وجود ولایت فقیه، یک جامعه اسلامی را که در ظاهر اسلامی است و شاید در آن برخی احکام اسلام نیز جاری باشد تبدیل به یک کالبد بدون روح می کند که به دلیل عدم نظارت، تدبیر و تصمیم گیری ولی فقیه در اداره کشور، این جامعه راه سعادت را نخواهد توانست بپیماید.


اما در این میان نقش مردم و جامعه اسلامی بیعت کننده با امام در حفظ و حراست از این جایگاه بسیار مهم و نقض عهد و سستی در حراست از جایگاه ولایت فقیه می تواند ضربات جبران ناپذیری بر کشور وارد کند.

مرور حوادث رخ داده در دوره زعامت آیت الله خامنه ای، سرافرازی و سربلندی کشور در معرکه‌های مختلف، امنیت کامل کشور در وضعیت آشوب و جنگ که تمام کشورهای منطقه را در خود فرو برده و ... خود گواه روشنی از برکات و ثمرات تداوم وفای به عهد و بیعت مردم با امام می باشد.


در این میان هر اندازه مجاهدت مردم و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه جای تمجید و ستایش دارد، بیش از آن نقض عهد و خلف وعده عده ای از یاران امام مستحق نکوهش و سرزنش است که پس از درگذشت بنیانگذار انقلاب در مقاطع مختلف بیعت خود با امام را شکسته و به جای حراست و پشتیبانی از جایگاه منیع ولایت فقیه همنوا به دشمنان دیروز و امروز امام سعی در خدشه دار کردن این جایگاه داشتند که حتی پای آنها را تا کودتا علیه میراث گرانقدر امام یعنی نظام جمهوری اسلامی کشاند.


رهبر معظم انقلاب دلیل این رویگردانی انقلابیون سابق را اینگونه تبیین می کنند: عده‌ای از افراد انقلابی به خاطر «ظلم فردی احتمالی» که به آنها شده، به ناحق از اصل انقلاب روگردان شده اند و عده ای هم به خاطر مسائل شخصی و خانوادگی مواضع دیگری گرفته اند اما مهم این است که رویشهای انقلاب در زمینه های مختلف از جمله وجود نیروهای «مؤمن، انقلابی، متخصص، تحصیلکرده، فن آور و کارآمد»، بسیار بیشتر از ریزشها بوده است».

گرچه مجاهدت و پایمردی مردمی که امام خمینی آنها را «بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع)» معرفی می‌کردند، مانع از تحقق اهداف شوم این یاران سابق امام گردید اما این خائنین به بیعت خود با امام باید منتظر وعده الهی باشند که آنها را به دلیل نقض عهد عاقبتی شوم و دردناک وعده داده است.