به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سراسر کشور اظهار کرد: ما ظرفیتهای بسیار بزرگی از اخلاص، جهاد و ایثار داریم که دستمایه اصلی برای پیشرفت و اعتلای کشور است.
وی افزود: وقتی می خواهیم ماموریت بسیج که جذب، آموزش و سازماندهی مردم برای حضور در عرصه های انقلاب هست را بشناسیم می بینیم بهترین و اثر بخش ترین راه، توسل به گنج بزرگ و بی پایان دفاع مقدس و شهدا است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت های انجام شده در تجهیز و زیرساخت راهیان نور گفت: در راهیان نور نمایشخانه های بزرگ رزمی ایجاد شده، که تاکنون به این صورت کار نشده بود، همچنین توسعه قدمگاه ها و زیارتگاه های شهدا از جمله اقدامات مهم این عرصه است.
نقدی با اشاره به دیگر فعالیت هایی که توسط بسیجیان در زمینه محتوایی انجام شده گفت: سالانه نزدیک به 300 عنوان کتاب دفاع مقدس را در درون بسیج به صورت سازماندهی شده نشر می دهیم و هر ساله جشنواره های مقاومت در رشته های مختلف شعر، موسیقی، سرود، ادبیات، فیلم و تئاتر با حضور بسیجیان هنرمند برگزار می شود.
وی با بیان اینکه یادواره های شهدا آثار و برکات زیادی دارد، گفت: نزدیک به 15 تا 20 هزار یادواره شهدا در محلات و صدها یادواره در نواحی برگزار می شود و در سطح استانی نیز کنگره های استانی و برای اقشار هم کنگره های قشری را برگزار می کنیم.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه بسیاری از این ظرفیت ها ناشناخته هستند اظهار کرد: 7 هزار زن شهید داریم، وقتی که برای آنها کتاب، سرود، فیلم تولید شد، آثار آن نیز در جامعه زنان دیده شد و به دنبال آن هم پیام تاریخی و بلند مقام معظم رهبری، در خصوص نقش مهم زن در انقلاب و دفاع مقدس صادر شد که جا دارد کتاب هایی نیز در مورد این پیام نوشته شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به اسطوره های ناب ورزشی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 5 هزار ورزشکار شهید داریم که برخی اسطوره اند باید این ظرفیت های عظیم را استخراج و بر روی هریک از آنها کار کنیم، اگر نظیر یکی از این شهدا در دیگر نقاط دنیا وجود داشت همه جا تبلیغ می کردند.
نقدی در بخش دیگری از سخنانش به انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق نمایش های رزمی اشاره کرد و گفت: در احداث دهکده مقاومت قدم های خوبی برداشته شده که کارکرد آن بیشتر جنبه عملی و میدانی دارد و با ایجاد فضای مناسب ورزش، بازی و تفریح از آن طریق به جوانان فرهنگ دفاع مقدس را انتقال می دهیم.
وی با بیان اینکه باید بصیرت در دشمن شناسی را تقویت کنیم، گفت: پشت پرده همه دشمنی ها و مشکلات ما همان گونه که امام راحل (ره) فرمود، آمریکا بود. پشت پرده به شهادت رساندن شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان در تهران نیز آمریکا است.
نقدی با تاکید بر اینکه محور اصلی تمام شرارتها علیه ایران آمریکاست، ادامه داد: هدف آمریکا این است که درگیری در منطقه ایجاد کند و ما را با عربستان درگیر کنند که نباید فریب بخوریم. یک فرد انقلابی برای از بین بردن طاغوت، به کاخ پادشاه حمله میکند، نه به خانه نوکر و مستخدم شاه.
وی ادامه داد: هدف اعدام شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان هموار کردن راه، برای پیشبرد سیاست های آمریکا در منطقه است آنها می خواهند در افکار عمومی ایران دشمن اصلی را عوض کنند و سطح مبارزات ایران را از رویارویی با آمریکا به سطح مقابله با عربستان تنزل دهند.
وی افزود: آمریکا برای نفوذ به ایران هر کاری می کند در شرق و غرب کشور آموزش و تجهیز گروهک های تروریستی را انجام می دهد، حتی در بودجه سال 2016 خود 2 میلیارد و 308 میلیون دلار برای دموکراتیزه کردن ایران و چند کشور دیگر اعتبار در نظر می گیرد.
نقدی دشمن اصلی در جنگ بین ایران و عراق را آمریکا دانسته و افزود: همه فکر می کنند که جنگ، با عراق بود در صورتی که با آمریکا جنگیدیم آمریکایی که از ابتدا ژست بی طرفی داشت در صورتی که دشمن اصلی بود. وقتی صدام به سقوط نزدیک شد آمریکا مستقیما وارد جنگ با ایران شد.
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری دانشجو، «رابرت استفان فورد» سفیر سابق آمریکا در دمشق، امروز در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، ارزیابی منفیای از نقش کشورش در سوریه داشت.
بر اساس گزارش خبرنگار رادیو صدای آمریکا، فورد در خصوص راهبرد کشورش در سوریه گفت: «آمریکا تاکتیکی برای تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه ندارد؛ تشکیل چنین دولتی از همان سال ۲۰۱۲ یک آرزو بود، آرزویی که به واقعیت نزدیک نشده است.»
وی درباره حال و آینده سوریه هم گفت: «دولت سوریه یک دولت کاملاً شکست خورده است و حل منازعات این کشور و بازسازیاش، چندین دهه به طول خواهد انجامید.»
دیپلمات ارشد آمریکایی مذاکرات صلح این روزهای سوریه را هم اینگونه توصیف کرد: «این مذاکرات به هیچجا نمیرسد.»
رابرت فورد مناقشات این روزهای منطقه و به خصوص آخرین ورژن منازعات دیپلماتیک خاورمیانه یعنی درگیری ریاض با تهران و قطع رابطه با ایران را هم اینگونه ریشهیابی کرد: «سعودیها و ترکیه در پاسخ به آنچه روسیه و ایران در سوریه انجام دادهاند، در حال افزایش تنشها هستند.»
به گزارش خبرگزاری فارس، کمال لطفی یادداشتی با عنوان «حراست از ولایت فقیه، تعهد بزرگ امت اسلامی در بیعت با امام(ره)» منتشر کرد که آن را در ادامه می خوانید.
فَأَنْزَلَ السَّکینَةَ عَلَیْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحًا قَریبًا وَ مَغانِمَ کَثیرَةً یَأْخُذُونَها وَ کانَ اللّهُ عَزیزًا حَکیمًا (فتح/18-19)
«پس بر آنان (مسلمانان) آرامش نازل کرد و آنان را با یک پیروزى نزدیک پاداش داد و نیز غنیمتهاى بسیارى که مىگیرند و خدا توانا و فرزانه است.»
رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با هزاران تن از مردم قم در سالگرد حماسه 19 دی، با استناد به آیات قرآن درباره نزول سکینه و آرامش بر دلهای بیعت کنندگان با پیامبر افزودند: هرکس امروز با انقلاب و امام خمینی و راه امام بیعت کند به معنای بیعت با پیامبر است و پروردگار کریم به پاداش این بیعت، دغدغه، نگرانی و نامیدی را از دل ملت می زداید و اطمینان و آرامش را جایگزین می کند.
بیعت در سنت و فرهنگ اسلامی از جایگاهی والایی برخوردار میباشد که در آیاتی از قرآن کریم نیز صراحتا به این مساله اشاره شده و خداوند متعال عاقبت نیکو و امداد خود را برای مومنان پایبند بر بیعت و سرنوشتی ذلت بار برای آنانکه بیعت خود با پیامبر بشکنند، وعده داده است.
شهید آیت الله بهشتی در کتاب «شناخت اسلام»، بیعت را نوعی پیمان وفاداری و اطاعت با حاکم معرفی کرده و میافزاید: «بیعت در برخی موارد نیز نوعی تجدید پیمان و رأی اعتماد به حکومتی است که بر سر کار است و با وضعی فوق العاده رو به رو شده و در هنگام بیعت، معمولاً امر مورد تعهد نیز مشخص میشده؛ همانند اینکه در خدمت پیامبر باشند و در هر سرزمین و با هر دشمنی که او فرمود بجنگند.»
حال به فرمایشات رهبر انقلاب برمیگردیم که ایشان «بیعت با امام و انقلاب» را هم ردیف «بیعت با پیامبر اسلام» قرار دادهاند و با توجه به مشخص شدن تعریف لغوی و اصطلاحی «بیعت» و اینکه در هنگام بیعت، معمولاً امر مورد تعهد نیز مشخص می شود، امت اسلامی باید در بیعت با امام تعهداتی را پذیرفته باشد.
این تعهدات چیست؟
بهترین شاخص برای دانستن تعهدات امت اسلامی در برابر امام جامعه رجوع به فرمایشات خود امام است که ایشان در طول 10 سال عمر با برکت خود پس از انقلاب اسلامی در مناسبتهای مختلف ایراد نمودهاند.
با رجوع به مجموعه فرمایشات ایشان یک مساله همواره به عنوان دغدغه اصلی و محور سخنان امام مطرح است که می توان آن را شرط اساسی ایشان برای عدم خلف بیعت از سوی جامعه ارزیابی کرد که کلید سعادت جامعه را در حراست آن می دانند و این مساله چیزی نیست جز «ولایت فقیه».
امام خمینی برای اولین بار در طول تاریخ شیعه، از اعمال حاکمیت و کسب قدرت اجرایی توسط فقها سخن به میان آورد و اعلام نمود: «باید کوشش کنیم که دستگاه اجرای احکام و اداره امور برقرار شود» و علما و فقهای اسلامی وظیفه دارند حکومت اسلامی تاسیس کنند، نخستین گام را در راه تاسیس حکومت اسلامی برداشته و این مساله پس از سالها مجاهدت با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست.
فرمایشات ایشان در تبیین ولایت فقیه و تعبیر از آن با عناوینی چون «هدیه الهی»، «ولایت فقیه مانع بزرگ در راه حکومت دیکتاتوری»، «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است» و...نشان از جایگاه رفیع این اصل مترقی می باشد و در واقع ایشان پایه حکومت اسلامی و رمز ماندگاری یک جامعه اسلامی را در تبعیت از این اصل معرفی کردند.
به عبارت دیگر عدم وجود ولایت فقیه، یک جامعه اسلامی را که در ظاهر اسلامی است و شاید در آن برخی احکام اسلام نیز جاری باشد تبدیل به یک کالبد بدون روح می کند که به دلیل عدم نظارت، تدبیر و تصمیم گیری ولی فقیه در اداره کشور، این جامعه راه سعادت را نخواهد توانست بپیماید.
اما در این میان نقش مردم و جامعه اسلامی بیعت کننده با امام در حفظ و حراست از این جایگاه بسیار مهم و نقض عهد و سستی در حراست از جایگاه ولایت فقیه می تواند ضربات جبران ناپذیری بر کشور وارد کند.
مرور حوادث رخ داده در دوره زعامت آیت الله خامنه ای، سرافرازی و سربلندی کشور در معرکههای مختلف، امنیت کامل کشور در وضعیت آشوب و جنگ که تمام کشورهای منطقه را در خود فرو برده و ... خود گواه روشنی از برکات و ثمرات تداوم وفای به عهد و بیعت مردم با امام می باشد.
در این میان هر اندازه مجاهدت مردم و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه جای تمجید و ستایش دارد، بیش از آن نقض عهد و خلف وعده عده ای از یاران امام مستحق نکوهش و سرزنش است که پس از درگذشت بنیانگذار انقلاب در مقاطع مختلف بیعت خود با امام را شکسته و به جای حراست و پشتیبانی از جایگاه منیع ولایت فقیه همنوا به دشمنان دیروز و امروز امام سعی در خدشه دار کردن این جایگاه داشتند که حتی پای آنها را تا کودتا علیه میراث گرانقدر امام یعنی نظام جمهوری اسلامی کشاند.
رهبر معظم انقلاب دلیل این رویگردانی انقلابیون سابق را اینگونه تبیین می کنند: عدهای از افراد انقلابی به خاطر «ظلم فردی احتمالی» که به آنها شده، به ناحق از اصل انقلاب روگردان شده اند و عده ای هم به خاطر مسائل شخصی و خانوادگی مواضع دیگری گرفته اند اما مهم این است که رویشهای انقلاب در زمینه های مختلف از جمله وجود نیروهای «مؤمن، انقلابی، متخصص، تحصیلکرده، فن آور و کارآمد»، بسیار بیشتر از ریزشها بوده است».
گرچه مجاهدت و پایمردی مردمی که امام خمینی آنها را «بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع)» معرفی میکردند، مانع از تحقق اهداف شوم این یاران سابق امام گردید اما این خائنین به بیعت خود با امام باید منتظر وعده الهی باشند که آنها را به دلیل نقض عهد عاقبتی شوم و دردناک وعده داده است.