دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

اقدام تاکتیکی "قرارگاه خاتم" در مهار "قطر" + تصاویر

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پروژه های سازندگی ایفای نقش کرده و توانسته در مناطق محروم ، خدمات انبوهی را صورت دهد.


این قرارگاه با بهره‌گیری از ده‌ها هزار پرسنل متخصص گام‌های بلندی در پروژه های سازندگی کشور برداشته و نمونه هایی از این سازندگی را در ساخت تقاطع های  غیر همسطح ، اتوبان ها و جاده ها ، مراکز درمانی و ... می‌توان مشاهده کرد.


در سال 1393 به رسانه ها درباره پیگیری پروژه‌های فاز  15 و 16  پارس جنوبی قول هایی داده شد و در سال 94 این پروژه ها با حضور حجت الاسلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور افتتاح گردید و ظرفیت آن به شبکه گازی کشور ملحق  شد.


** کشور از تمام متخصصین خود برای رشد و بالندگی اقتصادی و سیاسی استفاده خواهد کرد

این اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حوزه های اقتصادی و سیاسی پیام ها و ویژگی‌هایی داشت. برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش می‌کنند تا در حوزه سیاسی با جنگ روانی جمهوری اسلامی ایران را در برداشت از میادین گازی مشترک با قطر ضعیف نشان دهند و این اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نشان داد که کشور از تمام متخصصین خود برای رشد و بالندگی اقتصادی و سیاسی استفاده خواهد کرد.


حجت‌السلام والمسلمین "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور با اشاره به اینکه افتتاح فاز 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است،  گفت: کار ارزشمند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
اقدام تاکتیکی

وی اظهار داشت: منفعت کشور متعلق به همه ماست.  اگر فازهای پارس جنوبی یکی پس از دیگری شکوفا شود این موفقیت تنها متعلق به  "بوشهر" و یا حتی ایران نیست، بلکه لوله گاز لوله صلح و ارتباط و تعامل با جهان است.



**قطر چه سیگنالی از جمهوری اسلامی دریافت می‌کند؟

یکی دیگر از ویژگی های افتتاح فاز 15 و 16 پروژه پارس جنوبی  این بود که قطر از این به بعد این سیگنال را دریافت خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران در تامین منافع خود جدی است و نیازی به مدیران خارجی ندارد.



**المانیتور: گاز طبیعی خلیج فارس بین ایران و قطر تقسیم می‌شود/ایران چهارمین تولید کننده گاز جهان

المانیتور گزارش داد:  خلیج فارس منزلگاه یکی از بزرگترین منابع طبیعی گاز در جهان است. گاز استخراج شده از این میدان گازی عظیم میان ایران و قطر تقسیم می‌شود. ایران برای این منظور پروژه پارس جنوبی را به بهره‌برداری رساند و به تازگی بر فازهای عملیاتی آن افزود.


المانیتور در ادامه نوشت: فازهای جدید 15 و 16 پروژه عظیم پارس جنوبی ایران، این ظرفیت را دارند که تا حد زیادی به تقویت اقتصاد ایران کمک کنند. ایران می تواند از این طریق، نیاز گازی داخلی خود را برطرف نماید. پروژه عظیم گازی پارس جنوبی میان ایران و قطر مشترک است. نام این پروژه در ایران "پارس جنوبی" و در قطر "گنبد شمالی" است. این میدان گازی دارای 14 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی و 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که رقمی معادل 7.5 درصد از گاز طبیعی جهان و نیمی از کل ذخایر ایران را تشکیل می دهند.
 

المانیتور در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود برای گسترش فعالیت های گازی ایران می نویسد: در این راستا، آژانس بین المللی انرزی نیز ایران را چهارمین تولید کننده بزرگ گاز در جهان معرفی کرده است.

 
المانیتور اشاره می کند که برای اصلاح این وضعیت ایران علاوه بر اولویت قرار دادن توسعه پروژه پارس جنوبی به طور همزمان صادرات گاز خود را نیز افزایش داده است؛ شاید افتتاح فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی مهم ترین اقدام در این مسیر باشد.  المانیتور در پایان اینگونه  نتیجه گیری کرد که  در سطح داخلی  " فازهای تازه پروژه عظیم پارس جنوبی"  می تواند به خودکفایی ایران در عرصه گازی کمک کند.



** تامین گاز مصرفی کارخانه‌ها و مشترکان خانگی است

دیگر ویژگی افتتاح این پروژه و پروژه های امثالهم؛ تامین گاز مصرفی کارخانه ها و مشترکان خانگی است که این اتفاق کشور را از واردات گاز برخی کشورهای همسایه صاحب این نعمت خدادادی بی نیاز خواهد کرد.
اقدام تاکتیکی

اقدام تاکتیکی

سردار "عبادالله عبداللهی"  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم درباره فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اظهار داشت: در تمام پروژه‌های عظیم کشور، نیروهای دوران دفاع مقدس و سازندگان امروز با پشتیبانی دولت و هدایت قرارگاه خاتم حضور دارند.


 وی ادامه داد: در این پروژه 125 میلیون نفر ساعت کار صورت گرفته و حدود 6 میلیون مترمکعب خاکبرداری انجام شده و در بحث سازه‌ای 60 هزار تن سازه کار شده؛ در خصوص کابل‌گذاری حدود 6 هزار کیلومتر کار انجام شده و این گوشه‌ای از کارهای عظیمی است که در این پروزه صورت گرفته است. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: ما امروز نیاز به مهندسان خارجی نداریم و مهندسان جوان ما می‌توانند پروژه‌های پیچیده مانند این را طراحی ساخته و تجهیز کنند؛ از این پروژه بیش از 15 میلیون مترمکعب گاز به خطوط کشور تزریق شد.


وی درباره پروژه‌های 9 گانه قرارگاه خاتم اظهار داشت: در این پروژه بیش از 20 میلیون دلار اعتبار خرج شده که 85 درصد آنها پیش رفته است. فازهای 13؛ 22 و 24 بیش از 113 میلیون مترمکعب گاز تولید خواهند کرد که این یک بخش از این پروژه‌ها می‌‍‌باشد و 4 پروژه دیگر در حوزه نفت است.


قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با استفاده از پرسنل خود و افتتاح فازهای 15و 16 نشان داد که یک اقدام استراتژیک و تاکتیکی در مهار  "قطر" به عنوان شریک بزرگ میادین گازی جمهوری اسلامی ایران بردارد و افزایش رقابت پذیری در استحصال میعانات گازی از دیگر فواید افتتاح فاز 15 و 16 پارس جنوبی بود. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.