دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

مار خوش خط و خال!

به گزارش شریان نیوز به نقل از بولتن نیوز به بچه ها می‌گفتند به وسایلی که زیبایی ظاهری دارد نزدیک نشوید و از بزرگترها اجازه بگیرید. چرخ گوشت نمونه عینی بود از این موارد که در بیمارستان ها آمار بالایی از قطع انگش را به خود اختصاص داده بود. سفر های خاص به خارج از کشور برای برخی افراد ممکن است نقش مار خوش خط و خال را داشته باشد. خصوصا اگر این سفر ها با محتوای خاص مثل برگزاری دوره های آموزشی، آشنایی و ... همراه باشد.

این گونه دوره ها بعضا در مقاطع انتخابات از طرف افراد خوش خط و خال که در آمریکا جاخوش کرده‌اند شکل گرفته و دست به شکار افراد مورد نظر خود در حوزه های سیاسی، اجتماعی و ... می زنند.

تا وقتی به سفر نرفته باشی فقط رنگ و بوی سفر برای افراد طعم خوب و جذابی دارد ولی وقتی به سفر می روی متوجه میشوی که به تو چه می‌گویند و از تو چه می‌خواهند.

مار خوش خط و خال

همراهی برخی افراد ناآگاه با اینگونه برنامه‌ها جای تعجب ندارد، هرچند باید قبل از سفر از اهداف آن مطلع شوند ولی مساله اصلی آنجاست که بعضی افراد آگاهانه و با علم به اینکه چه افرادی پشت سر این دوره ها، امکانات آمریکایی را برای اینگونه نشست ها فراهم می کنند جای تعجب دارد.

یکی از مسیرهای نفوذ آمریکا در جریانات سیاسی، فرهنگی و دانشجویی از طریق همین افراد بواسطه همین دوره هاست که نمونه های از آنها را در سال های قبل داشته‌ایم و اخیرا نیز یکی از نمایندگان مجلس ششم که هم اکنون نقش اپوزیسیون ج.ا.ا را در آمریکا بازی می‌کند در تلاش برای همراه کردن افراد جهت حضور در این برنامه ها و استفاده ابزاری از آنها در مقاطع انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.
امید است مسئولین احزاب و گروه ها مراقبت لازم را در این خصوص داشته باشند.

مغز متفکر حملات پاریس شناسایی شد

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفته می‌شود «عبدالحمید اباعود»، 27 ساله و مراکشی متولد بلژیک طراح حملات انتحاری و تیراندازی‌های جمعه شب در استادیوم فوتبال، سالن کنسرت و چندین رستوران پاریس معرفی شده است.


رادیو «ار تی ال» این خبر را منتشر کرده است اما جزئیاتی درباره منابع این خبر ارائه نداده و هیچ نهادی تاکنون آن را تایید نکرده است.

این رسانه‌ فرانسوی اباعود را به عنوان یکی از شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش معرفی می‌کند. اباعود که گفته می‌شود در مولن بک بروکسل اقامت داشته، ادعا می‌شود روابط مداومی با یکی از عوامل حملات پاریس که در بروکسل زندگی می‌کرد داشته است.

بنا به اعلام منابع آگاه، تلفن همراه اباعود متعلق به یونان است. پیش از این مقامات یونانی اعلام کرده بودند، یک پاسپورت سوری متعلق به پناهجویان در نزدیکی جسد یکی از عوامل حملات پاریس کشف شده است.

منابع پلیس آمریکا و فرانسه با این حال اعلام کردند، نام و تصویر این پاسپورت سوری با عامل حمله تطابق نداشته و شماره آن نیز نادرست بوده است.

در همین حال حکم بازداشت هشتمین مظنون حملات اخیر پاریس، یکی از سه برادری که با اجاره ماشینی عوامل انتحاری را به مرکز پاریس منتقل کردند، صادر شده است.


روسیه موشک جدید قاره پیما خود را رونمایی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، براساس اظهارات مقامات نظامی و دفاعی روسیه آزمایش این موشک در بهار و تابستان سال آینده میلادی در مرکز فضایی «پلستسک» Plesetsk این کشور انجام می شود.



منابع دفاعی روسیه با اشاره به اینکه تصمیمات و سیاست های این کشور جهت استفاده و کاربرد این موشک جدید تا اواخر 2018 به قوت خود باقی است گفتند" کارخانه تولید کننده ماشین آلات کراسنویارسک 100درصد قطعات این موشک را ساخته و سارمات اکنون در مرحله آزمایش اجزا، قطعات و واحدهای الکترونیکی و مکانیکی است."



به گزارش خبرگزاری تاس از مسکو تاریخ دقیق آزمایش های مختلف این موشک به آماده سازی مرکز پلستسک بستگی دارد.



مراحل نهایی تبدیل و آماده سازی وهمچنین آزمایش اولین مرحله از رهاسازی موشک در مارس 2016 پایان می یابد.



رهبران دفاعی مسکو با اشاره به تغییرات جدید در برنامه ریزی اعلام کردند، مکان آزمایش این موشک از مرکز فضایی بایکنور قزاقستان به مرکز هوافضای پلستسک در شمال غربی روسیه تغییر یافته است.


یوری بوریسوف معاون وزیر دفاع روسیه پیشتر گفته بود، با توجه به وزن ده تنی کلاهک موشک بالستیک جدید، سارمات قادر به تخریب اهداف واجسام پرنده در قطب شمال و جنوب خواهد بود.



وی همچنین از ساخت نمونه های متنوعی از این موشک که جایگزین موشک قدیمی وویوداVoyevoda شده است خبر داد.



شرکت ان.پی.او ماشینوستوروینیا در مسکو و مرکز دولتی موشکی ماکیف در میاس سازنده موشک بالستیک جدید قاره پیمای 100 تنی روسیه هستند.



سرعت این موشک 11 هزار کیلومتر در ساعت است.

تشییع شهید شیعه سوری در حرم حضرت زینب(س)

به گزارش مشرق، پیکر یکی دیگر از شهیدان سوری در شهر دمشق تشییع شد.

پیکر شهید «کاظم سعید غرفان» از شیعیان سوری که در انفجار تروریستی منطقه ضاحیه بیروت به شهادت رسید، پس از انتقال به سوریه در حرم حضرت زینب(س) تشییع شد.

پیکر این شهید پس از تشییع در منطقه زینبیه دمشق، در گلزار شهدای این منطقه آرام گرفت.

گلزار شهدای منطقه زینبیه میزبان پیکرهای صدها تن از شهدای شیعه سوری است که در درگیری با تروریست های تکفیری در مناطق مختلف سوریه به شهادت رسیدند.

روسیه مواضع داعش در سوریه را با موشک‌های دوربرد هدف قرار داد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که روسیه حملات گسترده‌ای را با استفاده از موشک‌های دوربرد به سوریه انجام داده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، بنا به گفته یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا، این حملات به وسیله موشک‌های کروز که از دریا شلیک شده‌اند انجام شده است.

بنا براین گزارش، مسکو علاوه بر موشک‌های کروز در این حملات از موشک‌های دوربرد نیز استفاده کرده که گمان می‌رود مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داده باشند.

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد که روسیه پیش از انجام این حملات به پنتاگون اطلاع داده است تا از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.

پس از مشخص شدن تحقیقات درباره دلایل سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سیناء‌ و مشخص شدن نقش داعش در سرنگونی آن، انتظار می‌رفت که مسکو حملات گسترده‌ای را علیه مواضع داعش برای انتقام گرفتن از این اقدام تروریستی انجام دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز(دوشنبه) در سخنانی تلویزیونی به مردم کشورش اطیمنان داد که حملات سختی را علیه داعش و عاملان سرنگونی هواپیمای روسی انجام می‌دهد.

روسیه تاکنون یک بار از موشک‌های کروز علیه مواضع داعش استفاده کرده که آن هم در زمان آغاز حملات هوایی این کشور علیه گروه‌های تروریستی در سوریه بود.

روسیه تاکنون با موشک دوربرد به مواضع داعش حمله نکرده بود. در حملات پیشین از موشک های کروز با برد 1500 کیلومتر که اصطلاحا میان برد خوانده می‌شوند استفاده شده بود.