دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

/فروپاشی ترکیه در صورت کوچکترین اشتباه


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، ترکیه پس از سلسله ای سخنان مقامات این کشور درباره عادی سازی رابطه با سوریه، در برابر تهدیدهای بی سابقه عربستان تسلیم شد و سخنان خود را در این باره پس گرفت.
 
بر این اساس، عادل جبیر -- وزیر امور خارجه عربستان سعودی -- پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود، جان کری  و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «ترکیه به خوبی می داند قادر نیست به این سادگی به معارضین سوری خیانت کند».

لحظه به لحظه از کودتا در ترکیه/اردوغان ازکاخ ریاست جمهوری خارج شد

زمان دریافت خبر: شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۹

منبع خبر: واحد مرکزی خبر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان از پرواز جنگنده ها و بالگردها بر فراز آسمان آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند. - 01:28 به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع ریاست جمهوری ترکیه از جهان خواست در کنار مردم ترکیه بایستند و همبستگی خودشان را با آنها حفظ کنند. - 01:24 شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بالگردهای نظامی ارتش ترکیه برای حمایت از ستاد فرماندهی ارتش در اطراف ستاد در حال پرواز و تیراندازی هستند. - 01:22 فرودگاه آنکارا هم سقوط کرد. بمبی در آنکارا منفجر شد. تمامی پروازها از فرودگاه آتاتورک کنسل شده است ...

کودتا در ترکیه

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان از پرواز جنگنده ها و بالگردها بر فراز آسمان آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند.  شبکه خبری «آی‌24» از استقرار گسترده نیروهای نظامی در آنکارا و استانبول خبر داده است. همه پروازها از فرودگاه آتاتورک کنسل شد.
 
تحولات روز 26 تیر را در این قسمت مشاهده کنید:

/فارین پالسی: اردوغان پاداش کار خود را گرفت


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان -- رییس جمهور ترکیه -- در نشست خبری خود در فرودگاه آتاترک استانبول دستور سرنگونی جنگنده های کودتاگران نظامی را صادر کرد. 
بر این اساس، رییس جمهور ترکیه از دستگیری 120 نفر در ارتباط با کودتای اخیر این کشور خبر داد. وی افزود: محاکمه قضائی متهمان به دخالت در کودتا از فردا آغاز می شود.
 
اردوغان گفت: کودتاگران رییس دفترم را گروگان گرفته اند.
 
در عین حال، نشریه فارن پالسی اردوغان را در کودتا مقصر دانست. این نشریه نوشت ؛ رجب طیب اردوغان، نباید هیچ کس را جز خودش در کودتا مقصر بداند. پس از سالها عمل نکردن به وعده ها و تعمیق بدگمانی، اکنون رئیس جمهور ترکیه پاداش خود را گرفت.

آیا کودتا در ترکیه، با اظهارات عادل الجبیر ارتباط دارد؟


عادل جبیر:آنکارا به سادگی نمی تواند به معارضان سوری خیانت کند/فروپاشی ترکیه در صورت کوچکترین اشتباه!

 یلدریم نخست وزیر ترکیه پس از پایان تنش ترکیه با رژیم صهیونیستی و روسیه، ابراز اطمینان کرده بود که روابط کشورش با سوریه عادی خواهد شد. این اظهارات پرسش های زیادی را درباره علت تغییر موضع ترکیه ایجاد کرده است.