دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

کدام شاهزاده سعودی مخفیانه به اسرائیل سفر کرد؟

کدام شاهزاده سعودی مخفیانه به اسرائیل سفر کرد؟

  هفته گذشته خبر سفر محرمانه یک شاهزاده سعودی به اسرائیل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. اهمیت این سفر از آن جهت بود که عربستان هنوز موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناخته است.

هرچند وزارت خارجه اسرائیل و عربستان هیچ واکنشی به این خبر نداشتند، اما رادیو اسرائیل به نقل از اسپوتنیک، هدف از سفر این شاهزاده سعودی به سرزمین‌های اشغالی را گفتگو با مقامات ارشد اسرائیلی درباره پیشبرد مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام کرد.

خبر سفر محرمانه شاهزاده سعودی به اسرائیل یک روز پس از آن منتشر شد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد روابط بین اسرائیل و جهان عرب هیچگاه تا این اندازه عالی نبوده است.

نتانیاهو با بیان اینکه رابطه اسرائیل با کشور‌های  عربی در سطحی است که هرگز در گذشته اتفاق نیافتاده است، اضافه کرد: همکاری ما با جهان عرب، اکنون بیش از هر زمان دیگری است.  


ظرفیت قابل توجهی برای اجرای «آفند و پدافند سایبری» در نیروهای مسلح وجود دارد

  مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت جمعی از فرماندهان، مسئولان و دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش، اظهار کرد: اگر در دنیای کنونی کشوری از ناملایمات نهراسد و خود را برای آن آماده کند در جنگ پیروز خواهد شد، لذا باید از اکنون خاکریزها را محکم کرده و پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورد چرا که وقتی جنگ بر کشوری تحمیل شود فرصت آماده سازی نیست.

امیر سرتیپ پوردستان به برکات آماده بودن برای نبرد با دشمن اشاره کرد و گفت: اولین برکت آماده سازی اعتماد به نفس کارکنان است چرا که وقتی یک یگان نظامی ماموریت خود را از قبل در شرایط مختلف تمرین کرده و مجهز به سلاح ها و ابزار جنگی نیز باشد، هیچ نگرانی نخواهد داشت. 

هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی

هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی ؛ امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیداری بر لزوم هم افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیرو‌های مسلح تاکید کردند.

بررسی راهکار‌های ارتقای هم افزایی و تقویت همکاری‌های فی مابین در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه، انتقال تجربیات، بهره‌مندی از دستاورد‌ها و برکت افزایی در راستای تعاملات رزمی و دفاعی، ارتباط نخبگان و تلاش در جهت نیل به اهداف ترسیم شده در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله محور‌هایی بود که در این دیدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

جایروکوپترهای ایرانی، کابوس دشمنان

چندی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تکمیل پازل قدرتی خود در زمینه تجهیزات استفاده از هواپیماهای فوق سبک یا «جایروکوپتر» را در دستور کار قرار داده و از آنها در جهت شناسایی اهداف زمینی استفاده می‌کند.
 
اما همانند گذشته این پایان کار در استفاده از تجهیزات نبود و متخصصان داخلی با دانش بومی در توسعه آن برآمدند و طرح‌هایی چون مسلح کردن این هواپیمای فوق سبک را در پیش گرفتند و موفق به این کار شدند.
 
جایروکوپترهای ایرانی کابوس دشمنان/ مسلح شدن هواپیماهای فوق سبک سپاه
 
«جایروکوپتر» چیست؟
 
«جایروکوپتر» به هواگردی گفته می‌شود که بال چرخان آن بدون موتور باشد. هواچرخ در ظاهر همانند بالگرد است؛ اما حرکت آن یا به‌وسیله یک ملخ موتوری یا یک کابل کششی صورت می‌گیرد. گذشتن هوا از پیرامون بال چرخان باعث بلند شدن هواچرخ از زمین می‌شود.


شاهزاده سعودی از احتمال قتل خود سخن گفت!

شاهزاده سعودی از احتمال قتل خود سخن گفت!

  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شاهزاده «عبدالعزیز بن‌فهد بن‌عبدالعزیز آل‌سعود»، کوچک‌ترین فرزند «فهد بن‌عبدالعزیز» پادشاه اسبق عربستان سعودی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توییتر با نوشتن مطلبی سبب شگفتی و تعجب کاربران این شبکه اجتماعی شد.

وی نوشت: «پس از انجام مناسک حج، برای خداحافظی به دیدار عموی خود سلمان [بن‌عبدالعزیز] خواهم رفت و اگر به سفر نرفتم، بدانید که به قتل رسیده ام.»

وی در این مطلب، مقصد سفر خود را مشخص نکرده است.

بسیاری از بازدیدکنندگان صفحه وی با خواندن این مطلب با او اظهار همبستگی کردند و بسیاری از آن‌ها نیز اعلام کرد که وی در شرایط خطرناکی قرار دارد و از این رو مجبور به نوشتن این پیام در توییتر شده است.