دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

وعده نابودی اسرائیل در نگاه رهبر انقلاب ایران و شیخ احمد یاسین

بیشک حوادثی که طی 5 سال گذشته در منطقه رخ داد به‌نوعی بر مجموعه جبهه‌بندیها و محورها در منطقه تأثیر گذاشه است و متأسفانه بر اثر این تحولات و حوداث سهم فلسطین از این تأثیرات منفی بود بهطوری که آرمان فلسطین از نردبان اولویت توجهات منطقه تنزل یافته است.

به دلایل گوناگون، جنگهای طایفهای، قومی و مذهبی ضربه سختی بر وحدت مسلمانان که ستون و رکن اصلی حمایت از مقاومت در قبال رژیم صهیونیستی به شمار میرفت، وارد آورد. اگر چه مکتب مقاومت در سالهای اخیر و سه جنگ گذشته در لبنان و غزه توانست ضربه شدیدی بر پیکر رژیم صهیونیستی زده و درسهای سختی به او بدهد و باعث گردید که دشمن قبل از اقدام به تعدی و تجاوز، بارها و بارها درباره عاقبت کار خود اندیشه کند. اما به دلیل سیاست‌های غلط و وابستگی برخی از کشورهای عربی امروز بجای آنکه  رژیم صهیونیستی یگانه دشمنمسلمانان در منطقه  و متزلرل و ناتوان باشد، جنگ در کشورهای اسلامی و میان مسلمانان جریان دارد. کسانی که امروزه در منطقه جان میبازند، صرفنظر از قوم و طایفه و مذهبشان، فرزندان این منطقه و برادران دینی هستند. بنابراین تهدید بالقوهای که منطقه را در هم می نوردد، هم خارجی و هم داخلی است.

تهدید خارجی از جانب دشمنان راستین منطقه است که عبارتند از رژیم صهیونیستی، کشورهای استکباری و حکومتهای دیکتاتوری. اما تهدید داخلی که قاعدتاً باید تعامل با آن و مهارش آسانتر باشد، متأسفانه خطرناکتر شده‌است.ما چه عرب و چه مسلمان و یا سنی و شیعه میتوانیم تهدید خارجی را با وحدت خود مهار و بیاثر سازیم. جنبش مقاومت اسلامی حماس در روابط با برادران خود چه عرب و چه مسلمان اصل توازن را مراعات کرده و مد نظر دارد. ما بر خود فرض می‌دانیم که از همه تلاشهای امت اسلامی در جهت یاری‌رساندن و احقاق حق مسلّم ملت فلسطین بهره بگیریم. از سویی ، ما در هیچیک از امور داخلی و مناقشات بین منطقهای دخالت نمیکنیم واز طرفی دیگر، همگان با هر مشرب و اعتقادی درباره مسأله فلسطین اتفاق نظر دارند. لذا از همه برادران جهان اسلام انتظار داریم که فلسطین را از آتش سوزان کشمکش‌های منطقهای دور نگاه دارند. قدس و آزادسازی کل فلسطین و نابودی رژیم اشغالگر صیونیستی خط قرمزی است که نمیتوان در قبال آن عقب نشست و یا از آن چشمپوشی کرد. این مسأله جای هیچ بحثی ندارد زیرا نه در دایره  تفسیر و تحلیل می‌گنجد و نه در حوزه همه‌پرسی جای دارد و قاعدتاً همهپرسی در مورد مسأله‌ای که از اساس رد شده است،  معنایی ندارد. یکی از اشتباهات فاحش این است که برخی از تحلیلگران سیاسی، بین دیدگاه مقاومت حماس در چارچوب طرح فراگیر فلسطین  و طرح سیاسی ملی فلسطین که مورد اجماع همه گروههای مقاومت فلسطینی عضو و غیرعضو سازمان آزادیبخش فلسطین است و به پذیرش کشوری با حاکمیت کامل فلسطینیان (متضمن حق بازگشت و قدس) بر اراضی چهارم ژوئن 1967 استناد دارد، خلط مبحث میکنند ودچار خطای نابخشودنی به‌رسمیتشناختن رژیم صهیونیستی میشوند. ما برای رژیم صهیونیستی در ذرهای از خاک فلسطین، از شمالیترین تا جنوبیترین و از منتهی‌الیه شرق تا غرب آن، هیچ حقی قایل نیستیم. ما فلسطین را کلّ لایتجزا و تفکیکناپذیر میدانیم و هیچ موجودیتی برای رژیم صهیونیستی قایل نیستیم. از حسن تصادف است که دیدگاههای راهبردی ما درباره زوال رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران تطابق دارد. شیخ شهید احمد یاسین زوال رژیم صهیونیستی را تا 16 سال آینده پیشبینی کردند و مقام معظم رهبری ایران نیز زوال این رژیم را در بازه زمانی 2 دهه پیشبینی کردند. البته هنوز زود است که مدعی شویم توانسته‍‌ایم کار بزرگ و مهمی در راستای حقوق و منافع ملت ستمدیده فلسطین و تحقق این وعده انجام دهیم  اما از تمامی جوانان و نخبگان میخواهیم که به رویارویی خود با توسعه طلبی و جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش برای نشان دادن و اثبات هویت مقاومت به  جهانیان ادامه دهند تا ایت وعده الهی محقق شود.

بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی به روش دولت تدبیر/ایران هم‌رده لیبی

بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی با استفاده از دیپلماسی لبخند در حالی در حد یک شعار باقی ماند که رتبه ایران از هشتاد و هشتم جهان در سال ۹۲ به نود و هشتم در سال ۲۰۱۶ تنزل یافته است.

خبرگزاری مهر- گروه سیاست: قرار بود عزت را به پاسپورت ایرانی بازگردانند، از این رو برجام را به عنوان کلید همه مشکلات معرفی کردند و آدرس کدخدا را هم بلد بودند.امروز سه سال از این رفت و آمد ها می گذرد اما عزت گذشته هم از دست رفته است. تاجائیکه یک مقام  وزارت خارجه اذعان می کند که « چند سال است در برخی از سفارتخانه‌های اروپایی در تهران فرآیند درخواست و صدور روادید از روال معمول خارج شده و متاسفانه با روش‌های غیرشفاف همراه شده است. پرداخت هزینه برای دریافت نوبت تحویل مدارک، برخوردهای توهین‌آمیز برخی ماموران کنسولی این سفارتخانه‌ها، از جمله با کمال تأسف برخورد غیرقابل قبول برخی کارمندان محلی ایرانی با هموطنان عزیزشان، طولانی بودن فرآیند صدور روادید و هزینه بالای روادید در برخی نمایندگی‌های اروپایی که در بیشتر موارد حتی پس از رد درخواست روادید وجوه گزاف پرداختی نیز مسترد نمی‌گردد، از جمله این ناهنجاری‌ها است.»

این مقام آگاه درخصوص بدرفتاری برخی ماموران کنسولی و همچنین طولانی شدن فرایند صدور و هزینه بالای روادید در برخی سفارتخانه‌های اروپائی در تهران می گوید: «این موضوع با جدیت درگفتگوهای کنسولی با دولت‌های این کشورها مورد توجه مستمر قرار می‌گیرد . این تلاش‌ها در بسیاری موارد به بهبود شرایط منجر شده است اما هنوز با شرایط در شأن ملت بزرگ ایران فاصله دارد.»

او همچنین برای اصلاح رفتار این دسته از سفارتخانه‌های خارجی که با مراجعان برخورد موهن دارند ، به مردم ایران توصیه می کند که از مراجعه به این سفارت خانه ها خودداری کنند.

چندی پیش بود که در اثر توهین سفارت آلمان به ایرانی هایی که قصد گرفتن وایزا داشتن، مردم دست‌به‌کار شده و طوماری را خطاب به سفیر آلمان در ایران امضا کردند و خواستار توقف بی‌احترامی ژرمن‌ها شدند. خبر این بی احترامی ها به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شد و رئیس جمهور قول داد که این موضوع را پیگیری کند. معاون اول رئیس جمهور نیز در حاشیه جلسه هیات دولت( ۱۷ مرداد) در جمع خبرنگاران خبر از دستور رئیس جمهور برای پیگیری بی احترامی به ایرانی ها در برخی از سفارت خانه ها داد.

این اتفاق های در حالی پس از گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم و یکسال از برجام رخ می دهد که رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود: «قول می‌دهم که اعتبار و  احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم. من عزت و غرور ملی ایرانیان را بازخواهم گرداند. من مجددا قدرت ملی را به این کشور به کمک همت شما جوانان برمی‌گردانم.»

اما زمانیکه روحانی چنین شعاری سر می داد نمی دانست که حتی سفیری که برای سازمان ملل انتخاب می کند از سوی کدخدا با مخالفت مواجهه می شود و ویزا برایش صادر نمی کند.

آن زمان که رئیس جمهور صحبت از بازگشت عزت ملی می کرد نمی دانست که حتی کشوری در نزدیکی ایران برای وزیر فرهنگش ویزا صادر نمی کند و برای گرفتن ویزا  کشور ثالثی معرفی می شود.

حمله به سفارت ایران در لبنان و شهادت رایزن فرهنگی(دی ۹۲) ،کشته شدن دیپلمات ایرانی ابوالقاسم اسدی در یمن(دی ۹۲) ، صادر نکردن روادید برای نماینده جدید ایران حمید ابوطالبی در سازمان ملل توسط آمریکا( فروردین ۹۳)، صادر نکردن ویزا برای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط عربستان(مهر ۹۴)، تجاوز به جوانان ایرانی در فرودگاه جده( فروردین ۹۴)، پیشنهاد بستن دستبند هوشمند برای حجاج ایرانی(اردیبهشت ۹۵)، صادر نکردن روادید برای حضور نماینده ایران در اجلاس مقدماتی کنفرانس اسلامی(اسفند ۹۴) تنها نمونه ای از بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی به روش تدبیر و امید است!

ضرب و شتم سه خانم ایرانی در فرودگاه استانبول(مرداد ۹۴) ، ماجرای سقوط جرثقیل در مکه و پس از آن فاجعه بزرگ منا و کشته شدن ۴۹۷ زایر ایرانی(شهریور ۹۴) ، دست به دامن شدن دولت کویت برای صدور وزیرا برای سفر هیات ایرانی به عربستان(مهر ۹۴)، بازداشت معلمان ایرانی در امارات و تراشیده شدن سر آنان(مهر ۹۴) برگ زرینی دیگری است از بازگشت عزت ملی توسط دولت یازدهم.

موسسه هنلی و همکاران ( Henley and Partners) موسسه‌ای بین المللی است که هر ساله با انتشار جدولی با همکاری اتحادیه حمل و نقل هوایی (IATA)، اعتبار گذرنامه‌های هر کشور را رتبه‌ بندی می کند.

براساس جدول این موسسه، در تیرماه ۹۲ و درست در انتهای دولت دهم، ایران در رتبه هشتادوششم جدول ارزش گذاری پاسپورت کشورهای دنیا قرار داشت. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و وعده‌های روحانی مبنی بر آشتی با دنیا و بازگشت عزت به پاسپورت‌ها، ایران با یک پله سقوط در رده هشتاد و هفتم جدول سال ۲۰۱۴ قرار گرفت! در این جدول افراد با در دست داشتن پاسپورت ایرانی می‌توانستند بدون ویزا به ۴۰ کشور دنیا سفر نمایند.

در جدیدترین گزارش منتشر شده درباره اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان‌ توسط این موسسه ، ایران در کنار اتیوپی، اریتره و سودان در مکان ۹۸ قرار گرفته است. در این جدول که در دوران پسا برجام یعنی ماهها آغازین سال ۲۰۱۶ منتشر شده است براساس داده های آماری سال ۲۰۱۵ اوضاع تغییری پیدا نکرده و ایران کماکان در رده نود و هشتم قرار دارد.

در گزارش موسسه «هنلی و شرکا» درباره اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان، ایران در حالی به صورت مشترک با کشورهای اریتره،‌ اتیوپی،‌ نپال‌، فلسطین و سودان ۳۷ امتیاز در رتبه ۹۸ قرار دارد که تنها کشورهای لیبی، سوریه، سومالی، عراق، پاکستان و افغانستان دارای اعتبار ویزایی پایین‌تر از ایران هستند.

همچنین وب سایتی به نام passportindex، آخرین آمار از میزان اعتبار و ارزش پاسپورت های جهان را به نمایش می گذارد و پاسخ جامع و کاملی را در اختیار مخاطب خود قرار می دهد که اطلاعات آن بر اساس  رتبه بندی در سه حوزه Visa-Free Score (سفر بدون نیاز به ویزا)، Global Rank (رتبه بندی کلی جهانی) و Individual Rank (رتبه بندی بر اساس حقوقی که گذرنامه به شخص شهروند می دهد) است.

طبق جدید ترین طبقه بندی این سایت، ایران در رتبه ۸۹ جهان و در کنار لیبی و بنگلادش قرار گرفته است. همچنین در رتبه بندی این سایت، با پاسپورت ایران به ۳۷ کشور بدون ویزا می توان سفر کرد.(لغو روادید میان ایران و ارمنستان نیز در این سایت لحاظ شده است)

بر اساس اطلاعات این سایت،  پاسپورت ایران در حقوق شهروندی (Individual Rank ) در رتبه  ۱۹۰ جهان قرار دارد.

این آمارها بیانگر آن است که علی رغم شعارهای داده شده، دولت با توافق هسته ای (برجام ) و بکارگیری دیپلماسی لبخند هم نتوانست عزت را به پاسپورت ایرانی

هلاکت ۱۰۰۰ داعشی بعد از انفجار الکراده/ قصاص می‌کنیم

گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق طی سخنانی در مراسم چهلم جان‌باختگان انفجار تروریستی الکراده در مرکز بغداد، گفت: حلقه محاصره تروریستهای داعشی تنگ شده و شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیده‌اند و داعش به پایان خود نزدیک شده است.

 

وی با بیان اینکه مبارزه با داعش تا ریشه‌کنی کامل آن در عراق ادامه خواهد یافت، افزود: ما بعد از انفجار تروریستی الکراده  بغداد، بیش از یک هزار تروریست داعشی را در فلوجه، القیاره و دیگر مناطق به هلاکت رساندیم.

 

عدلیه محمود وزیر بهداشت عراق حدود دو هفته قبل اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان حمله تروریستی که سوم جولای گذشته در الکراده در مرکز بغداد رخ داد، به 324 نفر رسیده است.

 

بامداد یکشنبه سیزدهم تیرماه گذشته در پی دو انفجار تروریستی در یک منطقه تجاری و بازار در الکراده در مرکز بغداد دهها  تن کشته و زخمی شدند که گروه تروریستی داعش، مسئولیت این انفجارها را به‌عهده گرفت.

 

در همین رابطه حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که عوامل انفجار در منطقه کراده را قصاص خواهد کرد.

 

انفجار تروریستی در الکراده از سال 2003 تاکنون خونین ترین انفجار در بغداد به شمار می رود.

بی‌شرمی خاندان آل‌سعود در مغرب/ روسپی‌ها سرازیر شدند!

«کازینوها و رقاص خانه های طنجه مملو از شخصیت های بزرگ وزارت دفاع، گارد سلطنتی، دربار و درباریان و نظایر آنها است اما کارهای شخصیت های بسیار بسیار بلندپایه، در پستوی کاخ ها است.»
آل سعود بی‌شرمی خاندان آل‌سعود در مغرب/ روسپی‌ها سرازیر شدند!
به این مطلب امتیاز دهید
72.2% 27.8%

به گزارش جام نیوز، فعال معروف عربستانی گوشه‌ای از فساد اخلاقی و تن پروری و خوشگذرانی شاه سعودی و همراهانش را درسایه جنگ این کشور علیه یمن فاش کرد.

 

"مجتهد" که به دلیل انتشار خبرها و اسرار پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه‌های اجتماعی شهرت و هواداران بسیاری را در این کشور کسب کرده است، در تازه ترین افشاگری خود در توئیتر، به هزینه های گزاف سفر سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و بیش از 4000 همراهش به شهر طنجه مغرب پرداخت.

 

وی در اشاره به جنگ عربستان علیه یمن نوشت: «درحالی که جوانان ما زیر آتش قرار دارند، ملک سلمان و فرزندش محمد و بیش از 4000 همراه در ناز و نعمت، خوشگذرانی، فساد و بی شرمی زندگی می کنند که در ذهن نمی گنجد.»

 

مجتهد، هیئت همراهان شاه سعودی را به رده های مختلف تقسیم کرد و نوشت: رده اول هیئت همراه را خانواده و افراد بسیار نزدیک تشکیل می دهند که با شاه و فرزندش محمد در سه کاخ مجلل در طنجه اقامت دارند.

 

وی افزود: محمد بن سلمان نه تنها به همین اندازه بسنده نکرده است بلکه درحال ساخت کاخی است که از نظر جلال و جبروت فراتر از کاخ دلما بهجه در ترکیه است و احتمالا هزینه ساخت آن از یک میلیارد ریال سعودی فراتر برود.

 

به گزارش العالم، این فعال عربستانی تصریح کرد: رده دوم را دوستان نزدیک محمد بن سلمان و تیپ ارتش و گارد سلطنتی تشکیل می دهند که صدها ویلای توریستی را در منطقه الرمیلات و جاده اشقار به اقامت خود اختصاص داده اند. رده سوم را نیز درباریان و کارمندان بلندپایه دربار پادشاهی و شخصیت های مهم تشکیل می دهند اما شانس آنها از رده های بالایی کمتر است و در ویلاهای هتل فرح طنحه اقامت گزیده اند. چهارمین رده را سایر اعضای همراه شاه اعم از کارمندان عادی و دوستانِ دوستان و کسانی که با واسطه به این سفر آمده اند، تشکیل می دهند. آنها در هشت هتل که اکثر اتاق های آنها رزور شده است، اقامت دارند.

 

مجتهد گفت: هتل فرح طنحه و کنزی سولازور و موفنبیک و رویال تیولیب و هیلتون طنجه و هیلتون گاردن و حدود نصف هنل المزه از جمله این هتل ها هستند.

 

به نوشته مجتهد، هزاران خودرو با راننده به طور 24 ساعته اجاره شده است که این خودروها نیز نظیر محل های اقامت، بین رده های مختلف همراه شاه تقسیم شده است.

 

این فعال عربستانی نوشت: رولزرویس و بنتلی برای رده اول، مرسدس بنز برای رده دوم و پژو و خودروهای لوکس کمتر برای رده سوم و در نهایت اتوبوس های مرسدس بنز برای حمل و نقل گروهی اختصاص یافته است.

 

به نوشته مجهتد، دربار پادشاهی هتل ها و ویلاها و خودروها را از دو هفته قبل از ورود شاه و هیئت همراه تا دو هفته بعد از رفتن وی در پایان ماه اوت جاری رزور کرده است چرا که شاه سعودی تقریبا در نیمه ماه ژوئیه وارد شد و پایان ماه اوت آنجا را ترک خواهد کرد. با این حساب، هتل ها و ویلاها و خودروها دو ماه و نیم کامل یعنی 75 روز رزور خواهد بود.

 

با ارزیابی تعداد اتاق ها و خودروها، هزینه روزانه اقامت و استفاده از خودرو حدود 40 میلیون ریال سعودی است. علاوه بر این 10 میلیون ریال سعودی نیز هزینه معیشت روزانه است. در کل، هزینه روزانه در پایین ترین برآورد، 50 میلیون ریال سعودی است.

 

مجتهد افزود: اگر 50 میلیون ریال سعودی را در 75 روز ضرب کنیم، هزینه سفر شاه سعودی چیزی بین چهار تا 5 میلیارد ریال یعنی معادل حقوق یک سال کامل 40 هزار سرباز سعودی می شود. این هزینه ها جدای از هزینه های شرم آور هیئت سعودی از فساد اخلاقی گرفته تا شرب خمر و مواد مخدر و فحشا است؛ به حدی که صدای خود اهالی صنجه را نیز درآورده است.

 

وی افزود: «تقریبا همه روسپی های مغرب نیز به طنجه سرازیر شده اند زیرا درآمد یک شب آنها مساوی حقوق یک سال یک پرستار در مغرب است.»

 

مجتهد سپس این سوال عجیب را پرسید که "درک می کنیم ملک سلمان افسران بلندپایه گارد سلطنتی را با خود ببرد اما بردن یک تیپ ارتش آن هم در کوران جنگ یمن چه معنی می دهد؟"

 

وی افزود: کازینوها و رقاص خانه های طنجه مملو از شخصیت های بزرگ وزارت دفاع، گارد سلطنتی، دربار و درباریان و نظایر آنها است اما کارهای شخصیت های بسیار بسیار بلندپایه، در پستوی کاخ ها است.

 

مجتهد در پایان به اختصار نوشت: درحالی که جنگ در یمن در اوج خود قرار دارد، میلیاردها دلار برای فساد، تن پروری و خوشگذارنی و بی شرمی در مغرب به باد می رود.

 

رسانه های مغرب پیشتر نوشتند که سفر شاه سعودی و همراهانش برای برگزاری جشن ازدواج یکی از فرزندانش است و محمد ششم شاه مغرب و همسرش نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد.

 

برجام یک بازی سیاسی برای کاهش قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران/ دولتمردان در حوزه دیپلماسی از در قدرت وارد شوند

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری میزان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) در جمع مردم و مسؤولان اظهار داشت: دهه کرامت از ابتکارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که بین ولادت حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع) قرار دارد و در بتن این دهه نیز روزی به احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) تعلق‌ گرفته است.

وی افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای عرضه سیره امام رضا (ع) و امام کاظم (ع) و روحیه شهادت‌طلبی احمد بن موسی (ع) است و این‌که تاریخ بداند او برای دفاع از اهل‌بیت (ع) جان خود را فدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیراز همچنین میزبان امامزادگان جلیل‌القدری ازجمله سید علاءالدین حسین (ع) و علی ابن حمزه (ع) است که این امامزادگان چراغ هدایت و ولایتمداری هستند تصریح کرد: شهادت امامزادگان جلیل‌القدر حاصل قیام‌هایی است که از ابتدای حکومت عباسی توسط فرزندان فاطمه (س) برای بالا نگه‌داشتن پرچم اسلام انجام‌گرفته و این قیام علیه تشنگان قدرت و گدایان سیاسی بوده است.

خاتمی بیان داشت: یکی از اهداف مأمون از ولایتعهدی امام رضا (ع) این بود که امام را پیش چشم یارانش بدنام و قیام‌های امامزادگان و یارانشان را خاموش کند اما امام رضا (ع) با هوشمندی گفت من ولایتعهدی را در صورتی می‌پذیرم که در هیچ‌یک از شئون حکومتی شرکت نداشته باشم.

وی ادامه داد: مبنای رفتار امام رضا (ع) قیام و خستگی‌ناپذیری است که همان مبنای قیام امام حسین (ع) در کربلا بود و این نگاه نیاز کشور ما است و باید آن را از امامزادگان الهام بگیریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مؤمن در حکومت طاغوت قیام‌گر، جهادگر و آرامش‌ناپذیر است و با شکل‌گیری حکومت دینی نیروی خود را برای کمک به آن به‌کار می‌برد به‌هرحال دین‌داری هزینه دارد و مؤمن باید هزینه‌ دین‌داری خود را بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با عنایت پروردگار مردم ایران به پشتوانه همین تفکر دینی دست به تشکیل حکومت دینی زده‌اند که متن قانون آن بر اساس قرآن تنظیم‌ شده است و 50 مجتهد ازجمله شهید آیت‌الله دستغیب آن را موشکافانه بررسی کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: به لطف خدا و باوجود تمام کارشکنی‌های استکبار جهانی، امروز انقلاب اسلامی ایران به یک درخت تنومند تبدیل‌ شده است که نظام استکبار جهانی قادر به شکستن یک شاخه آن نیز نیست.

خاتمی اضافه کرد: استکبار جهانی نمی‌خواهد در منطقه ما حکومت دینی شکل گیرد، به همین دلیل برجام نیز یک بازی سیاسی برای کاهش قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران بود وگرنه ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم و آن‌ها بدعهد بودند.

وی تصریح کرد: مذاکره مشکل ما را حل نمی‌کند و باید سیره امامزادگان و امام حسین (ع) را پیش گیریم و مبارزه در راه خدا، خستگی و پشیمانی ندارد.

خاتمی بیان داشت: آن‌هایی که در فضای مجازی اصل نظام را مورد نقد قرار می‌دهند به روشن‌فکری نمی‌پردازند بلکه تفکر آن‌ها کهنه فکری است وگرنه نقد در نظام جمهوری اسلامی آزاد اما نه اصل آن‌که بر مبنای دین استوار شده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، ضدانقلاب‌ها تمام تلاش خود را علیه نظام ما انجام داده‌اند از جمله می‌توان به توطئه کمونیست‌ها، جنگ قومیتی، ترورهای مختلف، جنگ تحمیلی، نفوذی‌ها و فتنه 88 اشاره کرد.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تابه‌حال در عرصه دیپلماسی کشور ما تا مرحله جنگ پیش رفته است اما با تدبیر مقام مُعظم رهبری نقشه‌های دشمن نقش بر آب ‌شده که از جمله می‌توان به تقویت بنیان دفاعی کشور اشاره کرد.

خاتمی بیان کرد: دکترین کشور ما دفاعی است و اگر در حال مذاکرات آزمایش موشکی انجام می‌دهیم به این دلیل است که به دشمن ثابت کنیم از در قدرت وارد مذاکرات می‌شویم.

وی افزود: قدرت ما خواب را از اسرائیل گرفته و شعار مرگ بر آمریکا با جان مردم ایران عجین شده است و دولتمردان در حوزه دیپلماسی باید از در قدرت وارد شوند و اگر این‌گونه باشد مردم از آن‌ها حمایت می‌کنند البته به‌حمدالله در برخی مواضع دولت خوب ایستادگی کرده است.

وی اضافه کرد: چندی پیش اوباما اعتراف کرد که ایران متحمل بزرگ‌ترین تحریم‌های 100 سال گذشته بوده است و ما با یاری خدا و اقتصاد مقاومتی در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کردیم و در آینده نیز باید تولیدات داخلی را افزایش دهیم.

خاتمی تصریح کرد: قدرت حکومت اسلامی باید در اختیار گسترش دین باشد و یاران واقعی خداوند کسانی هستند که به گسترش دین او کمک می‌کنند و در عصر ما فیلم، سینما، روزنامه، هنر، کتاب، فضای مجازی و ... ابزاری هستند که باید به تقویت دین کمک کنند.

امام‌جمعه موقت تهران بیان داشت: مسئله حجاب و مشکلات آن برای تمام افراد جامعه روشن است و ما معتقدیم دولت باید قانون عفاف و حجاب سال 1386 را اجرا کند و نهاد خانواده نیز برای حفظ عفاف و حجاب با فرزندان خود بیشتر صحبت کند.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: تولیت شاه‌چراغ (ع) یک الگوی مدیریتی برای نظام جمهوری اسلامی است و آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در این سال‌ها بدون ذره‌ای چشم‌داشت و فقط برای رضای پروردگار تولیت این مکان مقدس را پذیرفته است و مدیران ما باید این نگاه خدایی را الگوی خود قرار دهند.