دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

برجام یک بازی سیاسی برای کاهش قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران/ دولتمردان در حوزه دیپلماسی از در قدرت وارد شوند

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری میزان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) در جمع مردم و مسؤولان اظهار داشت: دهه کرامت از ابتکارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که بین ولادت حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع) قرار دارد و در بتن این دهه نیز روزی به احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) تعلق‌ گرفته است.

وی افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای عرضه سیره امام رضا (ع) و امام کاظم (ع) و روحیه شهادت‌طلبی احمد بن موسی (ع) است و این‌که تاریخ بداند او برای دفاع از اهل‌بیت (ع) جان خود را فدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیراز همچنین میزبان امامزادگان جلیل‌القدری ازجمله سید علاءالدین حسین (ع) و علی ابن حمزه (ع) است که این امامزادگان چراغ هدایت و ولایتمداری هستند تصریح کرد: شهادت امامزادگان جلیل‌القدر حاصل قیام‌هایی است که از ابتدای حکومت عباسی توسط فرزندان فاطمه (س) برای بالا نگه‌داشتن پرچم اسلام انجام‌گرفته و این قیام علیه تشنگان قدرت و گدایان سیاسی بوده است.

خاتمی بیان داشت: یکی از اهداف مأمون از ولایتعهدی امام رضا (ع) این بود که امام را پیش چشم یارانش بدنام و قیام‌های امامزادگان و یارانشان را خاموش کند اما امام رضا (ع) با هوشمندی گفت من ولایتعهدی را در صورتی می‌پذیرم که در هیچ‌یک از شئون حکومتی شرکت نداشته باشم.

وی ادامه داد: مبنای رفتار امام رضا (ع) قیام و خستگی‌ناپذیری است که همان مبنای قیام امام حسین (ع) در کربلا بود و این نگاه نیاز کشور ما است و باید آن را از امامزادگان الهام بگیریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مؤمن در حکومت طاغوت قیام‌گر، جهادگر و آرامش‌ناپذیر است و با شکل‌گیری حکومت دینی نیروی خود را برای کمک به آن به‌کار می‌برد به‌هرحال دین‌داری هزینه دارد و مؤمن باید هزینه‌ دین‌داری خود را بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با عنایت پروردگار مردم ایران به پشتوانه همین تفکر دینی دست به تشکیل حکومت دینی زده‌اند که متن قانون آن بر اساس قرآن تنظیم‌ شده است و 50 مجتهد ازجمله شهید آیت‌الله دستغیب آن را موشکافانه بررسی کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: به لطف خدا و باوجود تمام کارشکنی‌های استکبار جهانی، امروز انقلاب اسلامی ایران به یک درخت تنومند تبدیل‌ شده است که نظام استکبار جهانی قادر به شکستن یک شاخه آن نیز نیست.

خاتمی اضافه کرد: استکبار جهانی نمی‌خواهد در منطقه ما حکومت دینی شکل گیرد، به همین دلیل برجام نیز یک بازی سیاسی برای کاهش قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران بود وگرنه ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم و آن‌ها بدعهد بودند.

وی تصریح کرد: مذاکره مشکل ما را حل نمی‌کند و باید سیره امامزادگان و امام حسین (ع) را پیش گیریم و مبارزه در راه خدا، خستگی و پشیمانی ندارد.

خاتمی بیان داشت: آن‌هایی که در فضای مجازی اصل نظام را مورد نقد قرار می‌دهند به روشن‌فکری نمی‌پردازند بلکه تفکر آن‌ها کهنه فکری است وگرنه نقد در نظام جمهوری اسلامی آزاد اما نه اصل آن‌که بر مبنای دین استوار شده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، ضدانقلاب‌ها تمام تلاش خود را علیه نظام ما انجام داده‌اند از جمله می‌توان به توطئه کمونیست‌ها، جنگ قومیتی، ترورهای مختلف، جنگ تحمیلی، نفوذی‌ها و فتنه 88 اشاره کرد.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تابه‌حال در عرصه دیپلماسی کشور ما تا مرحله جنگ پیش رفته است اما با تدبیر مقام مُعظم رهبری نقشه‌های دشمن نقش بر آب ‌شده که از جمله می‌توان به تقویت بنیان دفاعی کشور اشاره کرد.

خاتمی بیان کرد: دکترین کشور ما دفاعی است و اگر در حال مذاکرات آزمایش موشکی انجام می‌دهیم به این دلیل است که به دشمن ثابت کنیم از در قدرت وارد مذاکرات می‌شویم.

وی افزود: قدرت ما خواب را از اسرائیل گرفته و شعار مرگ بر آمریکا با جان مردم ایران عجین شده است و دولتمردان در حوزه دیپلماسی باید از در قدرت وارد شوند و اگر این‌گونه باشد مردم از آن‌ها حمایت می‌کنند البته به‌حمدالله در برخی مواضع دولت خوب ایستادگی کرده است.

وی اضافه کرد: چندی پیش اوباما اعتراف کرد که ایران متحمل بزرگ‌ترین تحریم‌های 100 سال گذشته بوده است و ما با یاری خدا و اقتصاد مقاومتی در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کردیم و در آینده نیز باید تولیدات داخلی را افزایش دهیم.

خاتمی تصریح کرد: قدرت حکومت اسلامی باید در اختیار گسترش دین باشد و یاران واقعی خداوند کسانی هستند که به گسترش دین او کمک می‌کنند و در عصر ما فیلم، سینما، روزنامه، هنر، کتاب، فضای مجازی و ... ابزاری هستند که باید به تقویت دین کمک کنند.

امام‌جمعه موقت تهران بیان داشت: مسئله حجاب و مشکلات آن برای تمام افراد جامعه روشن است و ما معتقدیم دولت باید قانون عفاف و حجاب سال 1386 را اجرا کند و نهاد خانواده نیز برای حفظ عفاف و حجاب با فرزندان خود بیشتر صحبت کند.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: تولیت شاه‌چراغ (ع) یک الگوی مدیریتی برای نظام جمهوری اسلامی است و آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در این سال‌ها بدون ذره‌ای چشم‌داشت و فقط برای رضای پروردگار تولیت این مکان مقدس را پذیرفته است و مدیران ما باید این نگاه خدایی را الگوی خود قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.