دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

۱۰۰فروند ایرباس در راه ایران

ساعتی بعد از اینکه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد قرارداد با ایرباس در هفته جاری قطعی می‌شود، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافری با شرکت ایرباس نهایی شده است و این شرکت تا سال ۲۰۱۷ هفت یا هشت فروند هواپیما تحویل ایران ایر می‌دهد.

به گزارش نامه نیوز، همزمان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران در جریان مذاکرات خود با ایرباس و بوئینگ تمام مسائل اقتصادی مدنظر در کشور را مورد بررسی قرار داده و براساس این نیازها تصمیم‌گیری کرده است، اظهار کرد: طبق توافق‌های صورت گرفته با مجوز فعلی اوفک ۱۵ فروند هواپیما از شرکت بوئینگ و ۳۷ هواپیما از شرکت ایرباس به ایران تحویل خواهد شد. در هفته‌های اخیر اخبار خوشحال کننده‌ای در حوزه حمل و نقل هوایی منتشر شده است. نهایی شدن قرارداد با بوئینگ و ادامه مذاکرات با ایرباس از جمله این اخبار خوشایند است.

نهایی شدن ورود ایرباس‌ها

روز گذشته مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام‌شده قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافری با شرکت ایرباس نهایی شده است و این شرکت تا سال ۲۰۱۷ هفت یا هشت فروند هواپیما تحویل ایران ایر می‌دهد. به گزارش ایرنا، فرهاد پرورش در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته در محل مصلی تهران در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده شرکت سازنده هواپیمای ATR هشت فروند هواپیما را براساس قراردادی که آماده امضا شده به ایران ایر تحویل می‌دهد. او با اشاره به امضای قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما از شرکت بوئینگ اظهار داشت: هر چند که این قرارداد هفته گذشته امضا شد، اما بوئینگ نخستین هواپیمای خود را در آوریل ۲۰۱۸ به ایران ایر تحویل می‌دهد. پرورش با بیان اینکه قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از شرکت ایرباس در مراحل نهایی شدن قرار دارد، گفت: نمایندگان ایرباس از هفته گذشته در ایران حضور دارند تا بتوانیم با بررسی تمام زوایای مهم این قرارداد را به امضا برسانیم. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: هر چند ارزش اسمی قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از ایرباس ۲۵ میلیارد دلار اعلام شده و هواپیماهای ۳۸۰ از این قرارداد حذف شده، رقم قرارداد ما با ایرباس بیش از ۱۰ میلیارد دلار نخواهد بود.

تحویل ۵۲ هواپیما با مجوز فعلی اوفک

همزمان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران در جریان مذاکرات خود با ایرباس و بوئینگ تمام مسائل اقتصادی مدنظر در کشور را مورد بررسی قرار داده و براساس این نیازها تصمیم‌گیری کرده است، اظهار کرد: طبق توافق‌های صورت گرفته با مجوز فعلی اوفک ۱۵ فروند هواپیما از شرکت بوئینگ و ۳۷ هواپیما از شرکت ایرباس به ایران تحویل خواهد شد. به گزارش ایسنا، اصغر فخریه کاشان با بیان این‌ مطلب توضیح داد: طبق اصولی که تمام مجوزهای اوفک دارد این مجوزها براساس یک زمان‌بندی ارائه می‌شود و در این رابطه بین ایران و دیگر کشورها تفاوتی وجود ندارد. از این‌رو با توجه به مذاکراتی که ما با ایرباس و بوئینگ داشته‌ایم و البته توانایی خطوط تولید آنها توافق‌هایی در این زمینه صورت گرفته تا بخشی از قرارداد خرید ایران براساس مجوز فعلی و بخشی از آنها در گامی پس از مرحله اولیه انجام گیرد.او درباره جزئیات توافق صورت گرفته با بوئینگ تصریح کرد: طبق این قرارداد ۱۵ فروند هواپیما در گام نخست ایران تحویل داده می‌شود که از این میان شش فروند را خود بوئینگ تامین مالی خواهد کرد و مابقی را ایران تامین می‌کند. از ۷۴ هواپیمای باقیمانده در حال حاضر ایران تامین مالی ۳۵ فروند هواپیما را آماده قرارداد کرده است و برای ۳۹ هواپیمای باقیمانده نیز عجله‌ای نداریم و در انتظار آن خواهیم بود تا شرایط اقتصادی تصویر آینده را مشخص کند. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل ادامه داد: در حال حاضر رتبه‌بندی ایران در بیمه‌های صادراتی از هفت گروه موجود شش است. ما امیدواریم در جریان تصمیماتی که در ماه آینده گرفته خواهد شد این عدد به پنج کاهش پیدا کند تا ریسک سرمایه‌گذاری در ایران به پایین‌ترین سطح خود برسد. با توجه به این شرایط می‌توانیم امیدوار باشیم که پول تامین شده برای قراردادهای خرید هواپیما ارزان‌قیمت‌تر بشود و از این‌رو ایران عجله‌ای برای نهایی شدن فاینانس هواپیماهای باقیمانده نخواهد داشت. فخریه کاشان درباره توافق با شرکت ایرباس نیز گفت: ایرباس پس از نهایی شدن قرارداد ۳۷ فروند از هواپیماهای خریداری شده توسط ایران را با مجوز فعلی اوفک تحویل خواهد داد که مساله تامین مالی آن نیز حل شده است. ۲۳ فروند هواپیمای دیگر نیز که پس از انقضای مجوزهای فعلی اوفک تحویل می‌شوند در حال حاضر مذاکرات مربوط به تامین مالی را پشت سر گذاشته‌اند و حدود ۳۸ هواپیمای باقیمانده نیز در مراحل بعدی تعیین تکلیف خواهند شد.او با اشاره به مساله احتمال بازگشت تحریم‌ها به عنوان یکی از نگرانی‌های مطرح شده در جریان مذاکره اقتصادی ایران ادامه داد: در این زمینه چند سوال وجود دارد مانند آنکه شاید تحریم‌های قبلی بازگردد، شاید تحریم‌های جدیدی به وجود آید و شاید قرارداد به امضا رسیده بنا به هر دلیلی غیرقانونی، غیرمعتبر یا غیر قابل اجرا شود. از این‌رو ما در مذاکرات با شرکت‌های هواپیماساز تلاش کرده‌ایم این نگرانی‌ها را برطرف کنیم. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به موفقیت وزارت امور خارجه ایران در منتشر شدن راهنمای جدید اوفک توضیح داد: با توجه به زحماتی که مسئولان وزارت خارجه کشیدند اوفک به صراحت اعلام کرد اگر قراردادی با ایران امضا شود این قرارداد تا زمان باقی بودن برجام اعتبار خواهد داشت و پس از آن دو طرف وقت دارند تا شش ماه مسائل مربوط به این قرارداد را حل کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.