دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

روسیه زیردریایی اتمی دارای قدرت ۶۰۰۰ برابر بمب اتم هیروشیما را آزمایش کرد

مقام‌های پنتاگون از آزمایش «کینون» زیردریایی اتمی روسیه خبر داده و گفتند که این زیردریایی بدون سرنشین می‌تواند تمامی شهرهای ساحلی و پایگاه‌های نظامی آمریکا را نابود کند.

به گزارش مشرق، روسیه اخیرا یک زیردریایی بدون سرنشین که قدرت تسلیحات آن ۶۲۶۰ برابر بمب اتم به کار رفته در هیروشیمیای ژاپن بوده را آزمایش کرده است.

به نوشته روزنامه «دیلی استار» سال‌هاست که این زیردریایی اتمی که نام زیردریایی «روز قیامت» به آن داده شده، اسرار آمیز بوده است.

البته بسیاری از کارشناسان امور نظامی نسبت به وجود زیر دریایی بدون سرشنین ابراز تردید می‌کردند و آن را داستان‌های علمی تخیلی بر می‌شمردند اما اینک مقام‌های اطلاعاتی آمریکا با وحشت زیاد وجود چنین جنگ افزاری را تایید می‌نمایند و می‌گویند، ماشین مرگ زیر آبی«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه واقعا وجود دارد و حتی آزمایش نیز شده است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) فاش ساختند که روسیه ماه گذشته این زیردریایی را که «کنیون» نام دارد، آزمایش کرده است.

این زیردریایی بدون سرنشین که قادر به تخریب تمامی شهرهای ساحلی و پایگاه‌های نظامی رقبای این کشور است، در ۲۷ نوامبر سال جاری آزمایش شد. هرچند که مکان این آزمایش و میزان موفقیت آن هنوز معین نیست.

زیردریایی یاد شده مجهز به بمب‌های اتمی ۱۰۰ مگاتنی بوده که قادرند خسارات فجیعی را بر جزایر بر جا گذاشته و سونامی مصنوعی ایجاد نمایند.

این زیر دریایی تا ۳۲۸۰ پایی زیر اعماق دریا رفته و با سرعت بیش از ۵۶ گره دریایی حرکت می‌کند.

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون  در این زمینه گفت: «ما از نزدیک تحرکات نظامی زیر سطحی روسیه را زیر نظر داریم اما نمی‌خواهیم درباره آن‌ها حرفی بزنیم.»

«مارک اشنایدر» مقام سابق پنتاگون نیز در این زمینه گفت که این زیردریایی تهدید جدید راهبردی بر آمریکا است.

وی گفت: «Status-6، زیر دریایی اتمی بدون خدمه، برنامه تسلیحاتی اتمی غیر مسئولانه است که پوتین آن را توسعه داده است. این برنامه اتمی برای کشتن غیرنظامیان با انفجارهای گسترده و بارانی از رادیو اکتیو طراحی شده است.»

 آن‌طور که مقام‌های پنتاگون گفته‌اند روسیه در تدارک ساخت زیر دریایی بدون سرنشین قادر به حملات گسترده هسته‌ای علیه شهرهای ساحلی و اسکله‌های آمریکا است.

وبگاه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» نیز چندی قبل با اشاره به این موضوع نوشت: این زیر دریایی بدون سرنشین یا (UUV) هنگام عملیاتی شدن قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای کلاس مگاتن خواهد بود که می‌تواند بنادر مهم محل استقرار زیردریایی‌های آمریکا مجهز به موشک هسته‌ای را از جمله «کینگز بی» و «پیوجیت ساوند» در شمال غربی ایالت واشنگتن مورد هدف قرار دهد.

جزئیات ساخت این زیر دریایی بدون سرنشین روس‌ها به طور سری در اختیار دولت آمریکا قرار گرفته است. البته پنتاگون با رمز گذاری بر این زیردریایی بدون سرنشین آن‌را «کنیون» (Kanyon) نام گذاری کرده که اشاره به تسلیحات روسی به کار رفته در این زیر دریایی دارد.

گفته می‌شود ساخت زیر دریایی بدون سرنشین از سوی روسیه حکایت از راهبردهای تهاجمی نوین سازی نظامی تحت نظر ولادیمیر پوتین دارد.

مقام‌های پنتاگون می‌گویند که زیردریایی تهاجمی کنیون با قدرت کامل و مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای است و در صورت شلیک خسارت‌های گسترده‌ای را در مناطق وسیع ایجاد می‌کند. حجم تی‌ان‌تی این زیردریایی ده‌ها مگاتن است و هر مگاتن برابر با یک میلیون تن تی‌ان‌تی می‌باشد.

مقام‌های پنتاگون که به دلیل حساس بودن این موضوع از افشای نامشان خودداری کردند، در ادامه عنوان داشتند کلاهک‌های این زیردریایی از نظر توان موشکی «منفجر کننده شهر‌ها» یا (city busters) نام دارند و برای نابودی کامل مناطق شهری طراحی شده‌اند. جنگ افزار کلاس مگاتن این زیر دریایی می‌تواند اسکله‌ها و مناطق ساحلی را با خاک یکسان کند.

این وبگاه آمریکایی در ادامه نوشت: سران روسیه راهبرد جدید دریایی و ساخت زیر دریایی نوین را اعلام کردند و بر اساس این دکترین روسیه در پی توسعه و استفاده از فن‌آوری‌های نوین از جمله زیردریایی‌های جدید بدون سرنشین بر خواهد آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.