دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

آیت‌الله کعبی: پایه همه بیانات رهبری تحول بنیادین در حوزه است

خبرگزاری میزان- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توصیه‌های رهبری مبنا و پایه‌ای برای پیشرفت قم، کشور، حوزه‌های علمیه و طراحی نقشه راه پیشرفت، عدالت و تمدن‌سازی است.

پایه همه بیانات رهبری تحول بنیادین در حوزه استبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان ، آیت‌الله عباس کعبی امروز در قم ضمن گرامیداشت سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال 89 با بیان اینکه قم خاستگاه جهاد، اجتهاد و نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: حوزه عظیم و بزرگ قم تأثیر ملی و بین‌المللی در حرکت معاصر ملت ایران برای تمدن‌سازی بر پایه اسلام دارد، بنابراین از منظر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب قم حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سفر ویژه‌ای در سال 89 به قم داشتند و سفرشان 11 روز طول کشید و در طول این مدت جلسات بسیار مهم تاریخی با اقشار مختلف مردم قم، حوزه علمیه،‌ نخبگان و خانواده‌ شهدا، اساتید، فضلا و جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه برگزار کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: توصیه‌های رهبری مبنا و پایه‌ای برای پیشرفت قم، کشور، حوزه‌های علمیه و طراحی نقشه راه پیشرفت، عدالت و تمدن‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: پایه همه بیانات رهبری تحول بنیادین در حوزه برای برآورده کردن نیازهای نظام اسلامی برای تحقق حاکمیت دین بود.

کعبی تصریح کرد: جلسات رهبر معظم انقلاب توأم با صمیمیت، عشق و علاقه متقابل بین حوزویان و ایشان بود و در جلسات مهمی که در فیضیه برگزار شد مجموعه‌ای از حوزویان در جلسه‌ای طولانی دیدگاه‌های خود را بیان کردند و رهبری شفاف وارد میدان پاسخ شدند.

وی با بیان اینکه براساس جمع‌بندی صورت گرفته از جلسات برگزار شده، بنا شد حوزه علمیه قم از نظر کمی و کیفی تحول و پیشرفت کند، اضافه کرد: اقدامات خوبی از سال 89 در حوزه علمیه قم صورت گرفته است، ولی تا رسیدن به هدف و مطلوب‌های رهبر معظم انقلاب فاصله داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایش دیگری فرمودند روحانیت و حوزه باید انقلابی حرکت کند، انقلابی بماند و فکر کند، حوزه انقلابی، حوزه اصیل، پاسخگو، توانمند و آشنا با نیازهای نظام اسلامی و حوزه متحرک و منطبق با اقتضائات زمان است.

وی گفت: با تحول مدیریت جدید و همبستگی بین ارکان حوزه، بزرگان و ارتباط بین بزرگان حوزه، طلاب و اقشار گوناگون حوزوی، نقشه تحول حوزه و روحانیت اجرایی می‌شود، البته نگاه راهبردی به نهاد و جایگاه روحانیت در تمدن‌سازی اسلامی و نقش روحانیت در نظام اسلامی می‌تواند تحول را عینیت ببخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.