دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

فوربس: بیانیه مشترک تهران و ریاض پس از پایان نشست اوپک در الجزیره

به گزارش نامه نیوز به نقل از فوربس، نشست اوپک به مدت چهارساعت در مجمع انرژی الجزایر برگزار شد و در نتیجه آن اعضا به درک لزوم صرفه جویی دست پیدا کردند که انتخاب های سختی را تا ماه نوامبر پیش روی آنها قرار خواهد داد.

فوربس در ادامه می نویسد: این موضوع احتمالا برای مقابله با روند کاهش قیمت کافی است. در همین حال، کشورهای عضو اوپک، اما به طور رسمی تعهد خود را به این موضوع اعلام نکردند اما چارچوب و نقشه راه برای توافق احتمالی در آینده را پایه ریزی کردند.

فوربس در ادامه این سوال را مطرح می کند که آیا عربستان سعودی و ایران با یکدیگر همکاری خواهند کرد یا نه، و در پاسخ می نویسد: قطعا نه، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و وزیر نفت عربستان سعودی به طور مستقیم در الجزیره با یکدیگر دیدار نکردند. با این حال، دو طرف با صدور بیانیه ای تاکید کردند که مذاکرات و گفت وگوهای آینده امکان پذیر است.

برخلاف بهار گذشته و تلاش عربستان برای فریز نفتی که با مخالفت ایران برای مشارکت در این طرح به پایان رسید، وزیر خارجه عربستان این بار گفت که طرح فریز نفتی درصورت آنکه اعضای اوپک درباره سطح تولیدات ایران، لیبی و نیجریه به توافق برسند  تا پایان امسال قابل دستیابی و توافق است.

 این کشورها می توانند مشمول استثنائات برای به حداکثر رساندن تولیدات نفتی خود هستند. روشن نیست که عربستان سعودی چه سطح از تولیدات نفتی برای ایران را مدنظر دارد.

بیژن زنگنه نیز روز گذشته پس از پایان پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی (IEF) در الجزیره در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی درباره این که تولید نفت خام ایران باید به چه رقمی برسد، اظهار کرد: ما باید به حداقل سطح تولید پیش از تحریم‌ها برسیم. 

وی این عدد را نزدیک به چهار میلیون بشکه در روز عنوان کرد و درباره این که آیا سخنان سخنگوی وزیر نفت عراق را درباره میانجیگری این کشور میان ایران و عربستان تائید می کنید، یا خیر، اظهار کرد: تائید نمی کنم.  وزیر نفت درباره این که آیا ایران و عربستان نیاز به میانجی دارند، تصریح کرد: در بازار نفت نه؛ ما می توانیم با هم صحبت کنیم و صحبت هم داشتیم. 

زنگنه افزود: من فکر می کنم امروز، گام بزرگی برای تصمیم اوپک در نشست عادی ماه نوامبر برداشته شود. 

وی در پاسخ به خبرنگاران خارجی در باره رقم مورد نظر ایران برای تولید نفت خام گفت: رقمی که پیشنهاد کرده‌ایم حدود چهار میلیون بشکه در روز است که بر اساس منابع ثانویه، معادل تولید نفت خام ایران در زمان پیش از تحریم‌هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.