دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

روسیه و آمریکا درباره سوریه به توافق رسیدند

«... این توافق‌نامه از دولت سوریه و مخالفان می‌خواهد به آتش‌بسی که طبق برنامه اجرای آن از غروب روز دوشنبه آغاز می‌شود احترام بگذارند».
کری و لاوروف روسیه و آمریکا درباره سوریه به توافق رسیدند
به این مطلب امتیاز دهید
55.6% 44.4%

به گزارش جام نیوز، وزیر خارجه آمریکا از توافق کشورش با روسیه برای اجرای طرحی جهت دستیابی به آتش بس در سوریه و همکاری های نظامی در این کشور خبر داد.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی ان ان (CNN) در گزارشی زیر عنوان "کری، توافق آمریکا و روسیه درباره آتش بس در سوریه را اعلام کرد" به این موضوع پرداخته است.

 

 

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: "جان کری" وزیر خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده و روسیه روز جمعه طرح مشترکی را برای دستیابی به آتش بس در سوریه اعلام کردند.

 

 

 

 

ویدیو/ اعلام توافق آتش‌بس سوریه توسط کری و لاوروف

 

 

 

وی طی سخنانی در ژنو افزود: امروز ما توافقی را اعلام می کنیم که به نظرمان ظرفیت دوام را دارد اما موفقیت این توافق به تصمیمات مردم بستگی خواهد داشت.

 

 

کری که در کنار "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه حضور داشت گفته، این توافق نامه از دولت سوریه و مخالفان می خواهد به آتش بسی که طبق برنامه اجرای آن از غروب روز دوشنبه آغاز می شود احترام بگذارند.

 

 

وی اضافه کرد که این توافق از پروازهای جنگی نیروهای هوایی "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در هر نقطه ای که مخالفان حضور دارند جلوگیری خواهد کرد.

 

 

براساس این گزارش، کری و لاوروف اعلام کردند، درحالیکه قطع مخاصمات برای هفت روز ادامه می یابد، آمریکا و روسیه همکاری خود برای هماهنگ سازی نظامی را آغاز خواهند کرد تا شاخه القاعده در سوریه یعنی جبهه النصره را هدف قرار دهند.

 

 

کری ضمن بیان اینکه "هدف قرار دادن القاعده، عمیقا مطابق با منافع آمریکاست" افزوده، این گروه برای انجام حملاتی در داخل و خارج سوریه برنامه ریزی کرده از جمله حملاتی که آمریکا را هدف قرار می دهد.

 

 

به گفته وزیر خارجه آمریکا، مرکز عملیات مشترکی با روسیه تشکیل خواهد شد تا مواضع داعش و النصره هدف قرار گیرند.

 

 

سرگئی لاوروف نیز ضمن تایید این توافق اعلام کرده، بی اعتمادی در همکاری های روسیه و آمریکا و مذاکراتشان درباره سوریه همچنان به قوت خود باقی است.

 

 

وزیر خارجه روسیه، اولیت اصلی این توافق را "حفظ آتش بس" خوانده و تاکید کرده مسکو واشنگتن با همه طرف های درگیر طی 48 ساعت آینده همکاری می کنند تا از متوقف شدن درگیری ها مطمئن شوند.

 

 

لاوروف افزود، کشورش دولت سوریه را در جریان این توافق قرار داده و آن ها برای اجرای توافق آماده هستند.

 

 

وی گفته تشکیل مرکز عملیات مشترک این امکان را در اختیار روسیه و آمریکا خواهد گذاشت که گروه های تروریستی را از مخالفان میانه رو جدا سازند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.