دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

هشدار شدیداللحن به ترکیه, اگر آنکارا پاسخگو نباشد پاسخی متناسب دریافت خواهد کرد

سخنگوی نیروهای مردمی عراق تاکید کرد درصورت پاسخگو نبودن ترکیه به درخواست ها برای بیرون بردن نیروهایش ملت عراق و نیروهای داوطلب مردمی متولی بیرون راندن اشغالگران از خاک خود خواهد شد.

دکتر "حسن عبدالهادی" یکی از سخنگوهای نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم ورود ترکیه به خاک عراق را اقدامی تجاوزکارانه خواند و محکوم کرد.

وی افزود:: امروز از شمال تا جنوب عراق در حال آماده باش است و از اقدام تجاوزکارانه در حالی که کشور در شرایط سخت مبارزه با تروریسم قرار دارد بسیار ناراحت است.

عبدالهادی با تاکید بر این مسئله که برخی کشورهای همسایه خیرخواه ملت عراق نیستند، گفت: ملت عراق از این اتفاق تعجب نکرد اما از کشورهای همسایه همچون ترکیه انتظار داشت تا در این شرایط دشوار از او پشتیبانی کنند، بسیار زود مشخص شد که اینگونه همسایگان خواهان دوستی با ملت عراق و خیر برای او نیستند.

ترکیه تبدیل به جولانگاه تروریست ها و محلی برای آموزش آنان شده است

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی گفت: عراقی‌ها بسیار تلاش کردند خود را قانع کنند که ترکیه از داعش و پشتیبانی آن به دور است اما ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق مقاصد آنکارا را آشکار کرد و با دلایل قاطع به عراقی‌ها اثبات کرد که این کشور از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند و کشورش تبدیل به جولانگاه تروریست ها و محلی برای آموزش آنان شده است.

عبدالهادی که خود از برگزار کنندگان تجمع اعتراض آمیز روز گذشته مردم عراق در خیابان های مرکزی بغداد بود، گفت: روز گذشته ملت عراق با تمام اقشار و طیف‌ها مختلف در کنار نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای مقاومت برای محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه ترکیه به خیابان‌های مرکزی بغداد و میدان التحریر رفته و در آنجا تجمع کردند، آنان خواهان اقدام سازمان‌های بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل علیه ترکیه برای بیرون راندن نیروهای نظامی آن از خاک کشورشان شدند.

به سمت تحریم اقتصادی ترکیه گام بر می داریم

وی در ادامه گفت: اینگونه رویدادها به روابط همسایگان صدمه می زند، ترکیه کشوری است که ملت عراق از دیرباز با آن روابط تجاری خوبی داشته است اما امروز درحال پیشرفتن به سوی تحریم اقتصادی ترکیه از سوی عراق هستیم.

پاسخی متناسب با حجم تجاوز خواهیم داد

این مسئول نیروهای مردمی با تاکید بر این مسئله که ملت عراق پاسخی متناسب با حجم تجاوز خواهد داد، گفت: امروز نیروهای داوطلب مردمی همگان را به گفتگو برای حل این مشکل دعوت می‌کند، زیرا این نیروهای تحت امر مرجعیت بزرگوار در نجف اشرف و جمهوری اسلامی ایران هستند (البته باید توضیح بدهم که ارتباط ما با مراجع بزرگوار به واسطه مرجعیت آنان است و ارتباطی با پهنه جغرافیایی که در آن حضور دارند، ندارد) آیت الله حائری، آیت الله سیستانی و مقام معظم رهبری سید علی خامنه‌ای همواره شیعیان را به در نظر گرفتن جنبه احتیاط و دوری از خونریزی و حفظ وحدت اسلامی دعوت می‌کنند. اما اگر ترکیه به همین منوال ادامه داده و از خط قرمزها عبور کند مطمئناً نیروهای داوطلب مردمی عراق پاسخ‌هایی متناسب با حجم تجاوز خواهند داشت.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق ادامه داد: اینگونه اقدامات تجاوزکارانه از سوی ترکیه به هیچ عنوان قابل قبول نیست زیرا این تجاوز به تمامیت ارضی و کرامت ملت عراق است، همچنین پشتیبانی کردهای شمال عراق از اینگونه اقدامات نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست، ما به خوبی از اقدامات کردها اطلاع داریم اما برای حفظ وحدت منطقه در برابر افکار عمومی به این مسئله دامن نمی‌زنیم.

درصورت پاسخگو نبودن ترکیه، نیروهای مردمی اشغالگران رابیرون می‌کنند

وی در پایان ضمن هشدار به نیروهای متجاوز گفت: به خوبی می دانیم داعش تمام نفت به سرقت برده از عراق را به ترکیه می‌فروشد و این کشور بزرگترین پشتیبان گروه تروریستی داعش است، از این رو نیروهای داوطلب مردمی پس از درخواست ملت عراق از همه کشورها برای دخالت در این مسئله و مجاب کردن نیروهای ترکیه به عقب نشینی از خاک عراق در صورتی که آنکارا جوابگو نباشد، بیکار ننشسته و متولی بیرون راندن اشغالگران از خاک خود خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.