دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

واکنش لاریجانی به پیامک تهدید آمیز برای نمایندگان

به گزارش مشرق، علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 149 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: اخیراً جوی ایجاد شده که بر روی گوشی‌های همراه نمایندگان مرتباً پیامک می‌آید و بمبارانی از پیامک‌ها از سوی ذینفعان و گروه‌های مختلف جهت تغییر رأی نمایندگان نسبت به لوایح مختلف را شاهدیم. در حالی که جایگاه نمایندگان اجل بر این است که بخواهند با هجمه‌ها نظر خود را تغییر داده یا خط بگیرند.

وی افزود: متن بسیاری از این پیامک‌ها بعضاً تهدیدآمیز است، از رئیس مجلس و هیأت رئیسه می‌خواهم برای این مسئله فکری کنند تا شاید بتوان شرایط را تغییر داد.

ادیانی همچنین در تذکر دیگری با استناد به ماده 149 آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: نمایندگان در جلسه علنی گذشته به مسکوت ماندن لایحه FATF رأی دادند در حالی که این مسکوت ماندن حُسن فاعلی داشت اما حُسن فعلی نداشت چرا که ماده 149 آیین نامه اجرایی نشد، گزارش رد یا مسکوت ماندن لایحه زمانی در دستور کار قرار می‌گیرد که دولت در خصوص لایحه ظرف یک ماه پس از چاپ و توزیع گزارش کمیسیون از سوی هیأت رئیسه مجلس تقاضای این مهم را داشته باشد، اما لایحه مذکور 13 خرداد چاپ و توزیع شده، بنابراین هنوز یک ماه نشده است، لذا ماده 149 آیین‌نامه به اجرا درنیامده است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات این نماینده گفت: درخصوص تذکر شما مستند بر ماده 149 آیین‌نامه در جلسه آخر، زمان رأی‌گیری برای مسکوت ماندن لایحه FATF گفته شد که دولت تقاضا کرده و موافق این مسئله است و بر این مسئله تأکید شد، ضمن آنکه لایحه مذکور از قبل چاپ شده بود، در واقع با در نظر گرفتن زمان اصلی چاپ می‌توان گفت یک ماه گذشته است، این در حالی است که طرح‌ها و لوایحی که مسکوت می‌مانند دیگر به مجلس بازنمی‌گردند.

وی افزود: اما در مورد تذکر مستند به ماده 24 آیین‌نامه معتقدم این موضوع باید در هیأت رئیسه بررسی شود تا برای آن چاره‌ای یافته و مانع از ادامه پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان شویم، چرا که برخی‌ها از طریق پیامک‌ها مانع از تفقد نمایندگان در موضوعات مختلف می‌شوند، لذا موضوع در هیأت رئیسه بحث و بررسی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.