دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

دریچه ای نو جهان معاصر از دیدگاه اسلام

این وبلاگ قصد دارد تا با نشر جدیدترین اخبار و اطلاعات روز جهان در مورد اسلام و فواید آن در زندگی روزمره از گذشته تا به حال و در آینده گرایش اسلام ستیزی را از ذهن مردم جهان پاک نماید .

تلاش دولتی‌ها برای از حدنصاب انداختن سوال از رئیس‌جمهور

مجلس

نشست علنی صبح امروز خانه ملت که با ریاست علی لاریجانی برگزار شد با حواشی همراه بود.

به گزارش مشرق، نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

*کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت جهاد و بانک کشاورزی استخدام می‌شوند

در ابتدا، نمایندگان کلیات و جزئیات طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با ۱۶۶ رأی موافق، ۵۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن مجلس، کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید:

روز «لابی» مجلس؛ از وزن کشی سیاسی تا طرح سئوال از رئیس جمهور

*کواکبیان: آبستراکسیون تخلف است

در ادامه، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: دو روز پیش اتفاقی در کمیسیون امنیت ملی افتاد، برخی از همکاران در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم آبستراکسیون (نصاب‌شکنی) کردند.

وی افزود: اگر این روش آبستراکسیون تخلف نیست به ما هم یاد بدهید در صحنه‌های مختلف برای مقابله با جریان مخالف آبستراکسیون کنیم.

*طرح اصلاحیه قانون تعیین تکلیف استخدامی حق‌التدریسی‌ها از دستور کار مجلس خارج شد

سپس، نمایندگان طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را مورد بحثو بررسی قرار دادند و پس از اظهارات مخالفان و موافقان، با ۹۹ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در صحن مجلس، با آن مخالفت کردند.

*تلاش دولتی‌ها برای از حدنصاب انداختن سوال از رئیس‌جمهور/ گعده‌های نمایندگان با کاندیداهای ریاست مجلس

گفتنی است نشست علنی امروز از ابتدای نشست امروز پارلمان، نمایندگان در گعده هایی در حال گفت وگو در صحن خانه ملت هستند.

در این گعده ها که در بخش های مختلف صحن مجلس برپا شده، وکلای ملت درحال رایزنی پیرامون «سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی» و «انتخابات هیات رئیسه مجلس» هستند.

*مجلس با درخواست دوفوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۶ موافقت کرد

وکلای ملت همچنین درخواست دوفوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه سال ۹۶ کل کشور را مورد بررسی قرار دادند.

مجلس نهایتاً با ۱۷۱ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه این درخواست را به تصویب رساند.

*نمایندگان مجلس سؤال جعفرزاده از وزیر بهداشت را وارد ندانستند

بر اساس این گزارش، نمایندگان پارلمان سؤال ملی غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس از قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد بحث و بررسی قرار داده و وارد ندانستند.

در این جلسه، پس از ارائه توضیحات وزیر بهداشت، جعفرزاده اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است و خواستار رأی‌گیری از صحن علنی و اعلام نظر وکلای ملت درباره این سؤال شد.

قاضی‌پور در نطق میان دستور:

دولت با درسی که از برجام آموخت پیگیر برجام اروپایی نشود

در ادامه، نادر قاضی‌پور در نطق میان دستور خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فراوان بر اقتصاد به عنوان مهمترین موضوع کشور دارند، گفت:‌سران قوای سه‌گانه به موضوعاتی همچون مسائل بانکی و ارزی و حفظ ارزش پول ملی توجه داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: موضوعات اشتغال و سرمایه‌گذاری، اجرای صحیح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی از دیگر مواردی است که لازم است رؤسای قوای سه‌گانه به آن توجه داشته باشند.

موسوی در نطق میان دستور:

لزوم اعتماد به مدیریت دولت و دستگاه دیپلماسی کشور/ اثر روانی تحریم کمتر از اثر مستقیم اقتصادی آن نیست

سید فرید موسوی نیز در نطق میان دستور خود، گفت: در ایامی که یادآور حماسه های پرشکوه خرداد ماه است از شهدای گرانقدر این سرزمین به ویژه از شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر و نیز ازپیرمرادشان خمینی کبیر به نیکی یاد می کنم و گرامی می‌دارم یاد و خاطره ۲ خرداد را که از سوی مقام معظم رهبری تعبیر به حماسه شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز جهان مجددا شاهد بدعهدی و رفتار غیرمسئولانه آمریکا است این رفتار غیرمدنی در شرایطی صورت می گیرد که ما در طول تاریخ پرعظمت خود ثابت کردیم که نه تنها جنگ طلب نیستیم بلکه همواره قربانی جنگ طلبی کسانی بودیم که از حمایت تمام جهان برخوردار بودند.

افضلی در نطق میان دستور:

امروز زمان تسویه حساب جناحی نیست/ ایجاد امید در گرو رفع معضل بیکاری و معیشت است

همچنین سیدحسین افضلی در نطق میان دستور خود، گفت: نظام حاکم بر آمریکا بر خلاف تمام عرف های بین المللی به صورت کاملا عریان عهدشکنی و ملت بزرگ ایران را تهدید کرد لذا همچون گذشته با ایجاد وحدت ملی و وفاق عمومی این اقدام را عزتمندانه پاسخ خواهیم داد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایرانیان بارها ثابت کرده اند زبان زور و تهدید را بر نمی تابند و در شرایط بحران به صورت یدواحده غیرتمندانه از کیان کشور دفاع خواهند کرد.

فرشادان در نطق میان‌دستور:

رتبه دوم بیکاری کشوری متعلق به کردستان است/ دولتمردان باید حق نامگذاری کردستان توسط رهبری به استان فرهنگی را ادا کنند

پس از آن، سید مهدی فرشادان در نطق میان دستور، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما کردها امید بسته بودیم که در ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۸۸ چشم اندازی تازه و روشن پیش روی ما قرار خواهد گرفت و افق‌های اقتصادی جدیدی برای ما گشوده خواهد شد، خطاب بنده به آن دسته از مسئولان رده بالای دولت است که هنوز بیانات رهبر معظم انقلاب را درک نکرده اند.

نماینده مردم  سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بازخوانی سفر تاریخی رهبر انقلاب به کردستان باید مسئولان کم کار در استان و کشور را شرمنده کند چرا که هدف از این سفر رفع مشکلات مردم با فرهنگ کرد بود و لاغیر اما مسئولان هنوز نتوانسته اند در راستای ایجاد اشتغالزایی، سرمایه تبدیلی و احداث حتی یک کارخانه و سرمایه گذاری در کردستان گام جدی بردارند.

جعفرزاده در سوال از وزیر بهداشت:

صندوق رفاه دانشجویان حیاط خلوتی برای امور رفاهی کارکنان شده است

این گزارش حاکی از این است، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در سوال خود از وزیر بهداشت و درمان، اظهار داشت:بنده از ابتدای سال۹۶ پروسه سوال را شروع کرده ام.

وب افزود: در زمان مطرح شدن سوال در کمیسیون درخواست می‌کردم تا وزیر بهداشت موارد مطرح شده را برطرف کند، در صورت برطرف شدن این موارد آنها را از سوالات خود حذف کنم.

قاضی زاده در صحن علنی مجلس:

اگر از من می‌خواهید با متخلف برخورد کنم بگذارید مراجع مربوطه حکم بدهند

سپس، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: نمایندگان از تجربه مدیریتی برخوردار هستند و می دانند که صرف گزارش بازرسی و شعب دادیاری دیوان محاسبات مبنی بر وقوع تخلف به معنای قطعی بودن بروز تخلف نیست و چه بسا در مراحل بعد از جمله گزارش نهایی یا در هیات مستشاری و نهایتا در هیات های تجدیدنظر رأی برائت صادر شود.

وی افزود: بعضا براساس استدلالی که شده حکم برائت صادر شده به طور مثال در تاریخ ۲ خرداد ۹۷ خطاب به آقای مشکینی رئیس صندوق رفاه دانشجویی آمده است با توجه به دلایل و مستندات ضمن کفایت تحقیقات اعلام می شود موارد مندرج به دلیل عدم احراز تخلف از مدار رسیدگی خارج شد البته برخی مسائل مربوط به گذشته است که در حال رسیدگی است که در صورت قانع نشدن دادیار می دانید که نهایتا دادستان یا حاکم شرع رأی را صادر می کند و باید با موارد تخلف برخورد قاطع شود.

*تذکر نمایندگان به وزرای آموزش و پرورش و دادگستری در مورد فاجعه اخلاقی در یکی از مدارس غیرانتفاعی تهران

همچنین تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت رئیسه قرائت شد.

*جلسه علنی امروز مجلس پایان یافت/ نشست بعدی؛ ۹ صبح فردا

نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

جلسه بعدی رأس ساعت ۹ صبح فردا (چهارشنبه) نهم خردادماه با دستور کار برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس برای سومین سال فعالیت مجلس دهم برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.